søndag 13. januar 2013

Utslitt

Jeg har innsett at jeg prøver å ta på meg mer enn jeg klarer... Det blir for mye med jobb, venner, familie, møteplassen, besøksvenn og tilsyn. Da jeg meldte meg som frivillig, hadde jeg jo all verdens med tid. Jeg gikk jo bare hjemme. Jeg fikk startet som frivillig, og etter kort tid ble vi syke alle mann, vi hanglet jo i evigheter. Ingen ble skikkelig friske før de ble syke på nytt. Plutselig hadde jeg fått meg ny jobb, en jobb som tar mye av kreftene mine. Jeg er så fornøyd med jobben jeg har, jeg storkoser meg og jeg trives som aldri før, en fantastisk arbeidsplass rett og slett. "Problemet" er det at jobben er veldig tung, psykisk, noe som gjør alle de andre tingene vanskelig. Jeg har ikke fått b12 på topp enda, så jeg er jo sliten fra før av. Jeg er redd jeg må si ifra meg noen av disse tingene. Jeg har jo ikke veldig lyst, men de siste ukene har jeg følt jeg ikke har hatt et minutt med stillhet... Jeg føler dagene går i ett fra morgen til kveld. Noe jeg egentlig liker, men jeg kjenner det blir slitsomt. Jeg har mest lyst å sove i månedvis, men det går jo ikke :p

Det måtte vært veldig deilig å komme hjem fra jobb, sette seg i sofan å vente på at noen andre lagde middag og dekket på. Bare det tror jeg hadde vært deilig. Nå er det opp kl 6, ordne seg, gå til jobb, ferdig tre, innom butiken på vei hjem, lage middagen i det du kommer hjem halv fire, spise, rydde av, også skal du ha tid med familie og venner. Plutselig er klokken halv 8, ungen er i seng, og du kunne tenkt deg det samme selv. Iløpet av en sånn dag har jeg 1 time pause. På den timen skal jeg spise, gå igjennom permer/papirer og slappe av. Det blir jo ikke avslapning i det hele tatt :p

Jeg skulle jo bruke denne bloggen til å skrive ned tanker, følelser og alle sånne ting ifh til operasjonen. Flere ganger har jeg hatt nettopp det, men jeg har ikke orket å sette meg ned for å skrive det. Har flere ganger tenkt å skrive om det ene og det andre, men jeg logger meg fort ut igjen, for hodet mitt er ikke helt til stede.

En ny uke har likevel gått forbi, og da har jeg jo vært på vekten igjen :) Det går fremdeles ned :)

Vekt start: 123.3kg
Vekt nå:    84.6 kg

BMI start : 44.22
BMI nå :    30.34

Bare litt til nå, så går jeg fra kategori "Fedme" til kategori "Overvektig", og kan da krysse av to av målene mine :)

Har til nå tatt av meg 38.7 kg fra 04.07.12. Fra operasjonsdagen 04.09.12 har jeg gått ned 28.7 kg. Det vil i gj.snitt si 6.45 kg i måneden. Ække så helt gæærnt det asså ;)

Tror til og med jeg må ta meg et bilde en dag, da med de samme klærne jeg tok noen av de første bildene i. Det burde jo vises en forksjell med de :p



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar