torsdag 27. juni 2013


Da jeg leverte snuppa i barnehagen i dag, spurte jeg henne hva hun ville ha til middag. Poteter! Svarte hun ganske så kjapt. Hun prøvde seg på pølser også, men det nedslo jeg, da vi hadde det til middag i går. "Okei, potete då" ! Jaha, det er jo bare 1000000 muligheter med poteter :p Handler alltid på vei hjem når jeg har levert i barnehagen, og det er ikke alltid matcellene mine fungerer så tidlig ;) Likevel klarte jeg å finne ut noe, så i dag ble det min hjemmelagde Moussaka. Det var jo tross alt poteter i den, hehe. Lagde salat med bare ruccola, plommetomater og fetaost og hadde hvitløksbrød ved siden. Sånn som vi nesten alltid har. 



Under middagen beynte jeg hintingen til morgensdagens middag, haha, her skal man være tidlig ute... Det ble mye tullesvar og alle forslagene våres ble nedstemt av lillemor. Plutselig kom fylte pannekaker opp, og det var det hun skulle ha. Pannekaker? Neitakk. Med fyll? Dobbel neitakk :p Jeg liker ikke pannekaker, hehe, men det var det hun ville ha, så da få det bli det. Har planer om å bestemme lørdagsmiddagen helt selv, så det får bli pannekaker i morgen. Nå må jeg bare finne ut hva slags fyll jeg skal lage :O Er bare å komme seg i tenkeboksen ;)

I skrivende stund sitter jentungen i sofan, med dukken sin og bleier :) Hun skifter bleie, for babyen hadde bæsjet på seg. Hun er så flink, og jeg gleder meg så til å se hvordan hun reagerer når mini blir født :)


♥ Uke: 24 fullgåtte uker

♥ Igjen til termin: 16+2

♥ Termin: Oktober

♥ Kjønn: Ukjent

♥ Navn: Vi har enda ikke startet navnejakten...

♥ Hjerterytme: ca 142

♥ Neste kontroll: Lege 1juli og hjerte- og vekstkontroll 5juli.

♥ Utstyr: Vippestol, stellebord, bilsete, Ole-vugge, sprinkelseng og vogn.

♥ Mangler av utstyr: Mangler alt av klær, så og si, og andre duppeditt ting.

♥ Innkjøp: Har noen få plagg, men vi vet jo ikke lenger om det er til rett kjønn.

♥ Vekt: Opp nesten 1 kilo.

♥ Aktivitet: Masse bevegelser fra Mini. Morro når både mann og barn får ta del i det :) I det siste er det et eller annet hele tiden. Sjeldent det er helt rolig.

♥ Mat: Veldig matlei. Alt smaker «trist» og ingenting frister.

♥ Plager: Kvalm, trøtt, dårlig, svimmel, liten matlyst, bekkenløsning

♥ Humør: Føler humøret er greit, men det begynner å bli preget av at jeg er ekstremt sliten.

♥ Utålmodig?: Absolutt ikke utålmodig i den grad der jeg vil at ungen skal komme med en gang.

♥ Strekkmerker?: Ja, fra forrige gang :p

♥ Oppegående?: Ting er tungt og slitsomt. Får vondt av mye, men gjør så godt jeg kan :)

♥ Vann i kroppen / hevelse: Nei

♥ Kynnere: Ja

♥ Plager:  Vondt i hele kroppen

♥ Sykehusbaggen: Det får iallefall bli slutten av september først, tenker jeg ;)

♥ Fødselen: Gleder meg, men gruer meg også.

♥ Hodet ned/ festet?: Niks

♥ Tungt?: Ja, nå begynner ting å bli litt tungt, men tror det er mye som spiller inn der.

♥ Mat/drikke kick: Gi meg matkick ;) Drikker alt for lite, da ingenting smaker godt, og får i meg for lite mat, da alt smaker grusomt

♥ Tanker om svangerskapet: Jeg nyter livstegnene til Mini. Gleder meg til vi kanskje får vite hva vi venter og til å kunne dra på skikkelig babyshopping :D





2 kommentarer:

  1. Blir like imponert av dine matkunnskaper og får ikke sagt det ofte nok tydeligivs:P Det så sykt godt ut! Du kan bli min personlige kokk hvis du vil altså;)) Gratulerer med sv-uke 24! Tiden flyr :D

    SvarSlett
  2. Hehe, skjønna <3 Det er veldig enkel mat da, så er ikke så hokkus pokkus :p Er veldig koselig å høre likevel da :d
    Jeg blir gjerne din personlige kokk, hihi. Kommer med en gang ;)

    SvarSlett