torsdag 20. juni 2013

For en uke

Denne uken har virkelig gått i ett. Formen min er helt borte, lurer på om den har tatt sommerferie... Jeg har nok anstrengt meg litt for mye de siste ukene, men jeg har ikke hatt mye valg. Mannen min er heldigvis blitt litt bedre etter ulykken sin, men jeg føler likevel jeg må ta en større del av alt, sånn at han ikke skal overanstrenge seg. Han gjør ting, men jeg er redd for at det skal bli for mye. Derfor prøver jeg å gjøre det meste, samtidig som jeg skal ta vare på jentungen, som er ganske så anti-alle-andre-enn-mamma, for tiden. Jeg sover ekstremt dårlig om nettene, mye pga bekkenet, ingen liggestillinger er gode, jeg har mye vondt i kroppen, etter det jeg gjør på dagtid som også spiller inn, pluss at kneet mitt har begynt å bli veldig vondt igjen. Det skal liksom ikke bare være en ting. De dagene som er værst, er de dagene jeg får i meg litt for lite mat. Jeg spiser alt for sjeldent, og jeg eier ikke matlyst... En vondt og vanskelig sirkel å bryte, hvis dagen allerede har startet på den dårlige matsiden.

Noen dager spiser jeg nesten ikke, mens andre dager spiser jeg hele dagen. Slitsomt er det, siden det ikke er mat som frister... :p Jeg spiser rett og slett kun for å leve i disse dager. Gleder meg til det forandrer seg litt igjen :)

På mandag leverte jentungen ut innbydelser i barnehage! Så denne uken har hver dag inneholdt et evig mas om hun snart skal feire bursdagen sin... Det er selvfølgelig lenge for en snart 4 åring å vente, vente i 5 lange dager. Følte for å være litt tidlig ute, siden det er litt sommerplaner som sikkert er på gang. Uken for henne har nok gått veldig seint, men for meg har den gått veldig fort.

På mandag reiste vi for å handle inn alt av "pynt" til bursdagen. Hun måtte jo få velge selv hva slags "tema" hun ville ha, og hvordan hun ville ha det :) Senere gikk henne og jeg på butikken for å handle inn alt av mat, drikke og kakeingredienser. Hun har bestilt hundekake. HUNDEKAKE!!!! For det første: JA, jeg liker å stå på kjøkkenet. Jeg elsker å lage mat, prøve nye ting, finne på egne oppskrifter, og ja, jeg liker å bake.
For det andre: NEI, jeg er ikke kreativ nok til å lage flotte ting ut av mat eller bakevarer... Jeg vet at jeg ikke har en micro millimeter av konditor i meg :p Derfor har jeg alltid vært safe med enkle baketing :p Likevel... Når jenta di står der å sier hun vil ha hundekake, hva kan man si da?? Man kan da absolutt ikke si, Nei, mamman din hun klarer ikke det. Dessuten, hadde jeg sagt det, vet jeg at svaret hadde vært: Jammen, du kan jo prøva, mamma. Det er standard henne :) Det var bare å komme seg i tenkeboksen, hvordan i alle dager skal du lage en hundekake, med dårlig form og dårlig kreative evner, samt dårlig kjøkkenredskaper for sånne ting...? Joda, jeg fikk jo bare prøve meg frem. I hodet mitt så kaken bra ut, men i virkeligheten... For å si det sånn... Det er godt det er 4åringer som skal spise den :p

Tirsdagen begynte jeg med husrengjøring. Her hjelper mannen til, iallefall med det han kan, men de tingene som tar mest knekken på meg, er ikke ting han kan gjøre, så da får jeg bite tenna sammen. Vi snakker skuring :p Når jeg først får det for meg, så må jeg fullføre det. Til og med dusjen har fått seg en skikkelig rundskrubb :p Jeg har måttet ta litt og litt av husrengjøringen, så hele uken har nesten gått til det. Jeg startet på mandag og blir ferdig i morgen :p I går tok formen min virkelig avstand fra meg. Da kjente jeg at nok var nok. Veldig kjipt, siden vi var invitert på middag til svigermor i dag. Sist vi ble invitert var jeg heller ikke med, kun fordi jeg ikke var i form. Mens mann og barn var der, var jeg hjemme, lå på sofan, prøvde å komme meg, samtidig som jeg prøvde meg på denne forbaska hundekaka. Det tok sin tid, men det gjenspeiles ikke i kaka, haha.

I morgen er det bare å vaske over gulvene, dekke og pynte litt for så å vente på gjestene :D Hun har bestilt pølser til mat, så er jo ikke akkurat så mye jeg trenger å forberede av den maten :) Har sett det ligger 2-3 invitasjoner igjen i bhg, så noen har nok vært syke eller på ferie, men håper resten kommer :) Blir livlig med en haug av 4 år gamle jenter, skal jeg love. Lurer på om jeg skal gå i streik på lørdag og søndag ;)

Sånn ble altså kaken... Lurer på om jentungen kunne laget den bedre ;) Må prøve å gjøre noen små justeringer i morgen, sånn at den ser litt "bedre" ut ;) Også mangler det selvfølgelig 4 lys :)

 

Jeg må også få lov å skryte litt av den snille mannen min :D Han kom seg ut en liten tur i dag, før de reiste til svigermor. Se hva han kom hjem med til meg :






Det er også på tide med ukesoppdatering :) Syns ukene går så fort for tiden. Kanskje det har noe med at det skjer ting og tang hele tiden, og da går jo dagene fortere :) Jeg er faktisk over halvveis allerede, og jeg syns jeg akkurat ble gravid.


♥ Uke: 23

♥ Igjen til termin: 17+2

♥ Termin: Oktober

♥ Kjønn: Ukjent

♥ Navn: Vi har enda ikke startet navnejakten...

♥ Hjerterytme: ca 142

♥ Neste kontroll: Lege 1juli og hjerte- og vekstkontroll 5juli.

♥ Utstyr: Vippestol, stellebord, bilsete, Ole-vugge, sprinkelseng og vogn.

♥ Mangler av utstyr: Mangler alt av klær, så og si, og andre duppeditt ting.

♥ Innkjøp: Har noen få plagg, men vi vet jo ikke lenger om det er til rett kjønn.

♥ Vekt: Opp nesten 1 kilo.

♥ Aktivitet: Masse bevegelser fra Mini. Morro når både mann og barn får ta del i det :)

♥ Mat: Nå er det den uken igjen, der ingenting frister så mye. Her om dagen reiste mannen på butikken i 20 tiden på kvelden, for da hadde jeg lyst å lage souvlaki ;)

♥ Plager: Kvalm, trøtt, dårlig, svimmel, liten matlyst, bekkenløsning

♥ Humør: Har ikke lidd av sinnsyke hormonsvingninger, enda :) 

♥ Utålmodig?: Absolutt ikke utålmodig i den grad der jeg vil at ungen skal komme med en gang.

♥ Strekkmerker?: Ja, fra forrige gang :p

♥ Oppegående?: Ting er tungt og slitsomt. Får vondt av mye, men gjør så godt jeg kan :)

♥ Vann i kroppen / hevelse: Nei

♥ Kynnere: Ja

♥ Plager:  Bekkenet er skikkelig på tur for tiden.

♥ Sykehusbaggen: Det får iallefall bli slutten av september først, tenker jeg ;)

♥ Fødselen: Gleder meg, men gruer meg også.

♥ Hodet ned/ festet?: Niks

♥ Tungt?: Ja, nå begynner ting å bli litt tungt, men tror det er mye som spiller inn der.

♥ Mat/drikke kick: Fremdeles ingen kick, men syns Lollipop, krydderskinke og hjemmelagd italiensk pizza er veeeldig godt.

♥ Tanker om svangerskapet: Jeg nyter livstegnene til Mini. Gleder meg til vi kanskje får vite hva vi venter og til å kunne dra på skikkelig babyshopping :D









3 kommentarer:

  1. Se der var kaka ja :D sååå søt daa:)) Du er flink! Fint magebilde også:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuusen takk :D

      HAHA, kaka ble ikke helt som inni hodet mitt, men den ble nå spist :)

      Slett
  2. Det var vel det viktigste da :D Hehe! Synes den ble kjempefin jeg;)))

    SvarSlett