torsdag 13. juni 2013

En liten oppdatering :)


I dag har vært en ekstra tung dag. Hele kroppen gjør vondt, alt gjør vondt å gjøre og jeg får ingen sjans til å hente meg inn. Mannen min har vært utfor en ulykke og er blitt litt hjelpesløs. Kan liksom ikke overlate noe til han, selv om han prøver å hjelpe til så godt han kan. 

I dag har vært en lang og grusom dag. Lillemor har kost seg inne i gråværet med filmer, spill og kos. Håper det blir litt opphold i morgen sånn at vi kan ta oss en tur ut. I dag var vi kun ute for å handle. Pappan i hus fikk bestemme middag, siden han er såpass dårlig at det går utover matlysten. Ingen bombe, det ble italiensk pizza ;) Det er virkelig blitt en favoritt her i hus, det er det ingen tvil om. I dag ble det en litt anderledes variant, med pepperoni og skinke, istede for den vanlige serranoskinka som vi pleier :)

Lillemor har vært med å lage pizza. Rørt i pizzasausen og lagt på pepperoni :) I dag juksa vi litt, så vi kjøpte peppes pepperoni og familieskinke som jeg kuttet opp :) 
















Ruccolasalat er et MUST på denne pizzaen. Jeg oppdaget da den var ferdig at det hadde jeg glemt å kjøpe. Da var det bare å løpe avgårde på butikken ;)



Oppskriften til min italienske pizza finner du HER namnam :D


Jeg går nå inn i min 23 uke av dette svangerskapet, å da passer det jo godt med oppdateringen :D


♥ Uke: 22

♥ Igjen til termin: 18+2

♥ Termin: Oktober

♥ Kjønn: Ukjent

♥ Navn: En daglig kamp :p

♥ Hjerterytme: ca 142

♥ Neste kontroll: Legen 3 juli (?)

♥ Utstyr: Vippestol, stellebord, bilsete, Ole-vugge, sprinkelseng som svigermor kjøpte til oss i går <3 

♥ Mangler av utstyr: Mangler alt av klær, så og si, og andre duppeditt ting.

♥ Innkjøp: Har noen få plagg, men vi vet jo ikke lenger om det er til rett kjønn.

♥ Vekt: Opp nesten 1 kilo.

♥ Aktivitet: Masse bevegelser fra Mini. Morro når både mann og barn får ta del i det :)

♥ Mat: Det beste jeg spiser er enten 1 grov skive med krydderskinke eller 1/2 grovt rundstykke med krydderskinke. Beste varme maten er hjemmelagd italiensk pizza.

♥ Plager: Kvalm, trøtt, dårlig, svimmel, liten matlyst. Svimer av.

♥ Humør: Har ikke lidd av sinnsyke hormonsvingninger, enda :) 

♥ Utålmodig?: Eneste jeg er utålmodig etter, er at formen skal bedre seg litt.

♥ Strekkmerker?: Ja, fra forrige gang :p

♥ Oppegående?: Ting er tungt og slitsomt. Får vondt av mye, men gjør så godt jeg kan :)

♥ Vann i kroppen / hevelse: Nei

♥ Kynnere: Ja

♥ Plager:  Bekkenplager, svimmelhet, ømhet i magen.

♥ Sykehusbaggen: Det får iallefall bli slutten av september først, tenker jeg ;)

♥ Fødselen: Gleder meg, men gruer meg også.

♥ Hodet ned/ festet?: Niks

♥ Tungt?: Begynner å kjenne at magen gjør ting litt tyngre nå ;)

♥ Mat/drikke kick: Fremdeles ingen kick, men syns Lollipop, krydderskinke og hjemmelagd italiensk pizza er veeeldig godt.

♥ Tanker om svangerskapet: Jeg nyter livstegnene til Mini. Gleder meg til vi kanskje får vite hva vi venter og til å kunne dra på skikkelig babyshopping :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar