onsdag 12. september 2012

1 uke med minimage

Jeg våknet idag å tenkte. - I dag er det faktisk en uke siden! Så fort det har gått. Skal fint klare en uke til på fytende da!

Operasjonen gikk kjempe fint, akkurat sånn som kirurgene hadde planlagt. Jeg fikk sjefskirurgen, og var igrunnen komfortabel med det ;) Samme dagen som operasjonen gikk ikke like greit. Det tok et døgn før jeg fikk lov å reise opp til rommet mitt igjen. Hele operasjonshistorien og sykehusoppholdet  kommer litt senere :)

Jeg hadde jo veie dager på fredager, men siden operasjonen var på en onsdag, er det selvfølgelig den dagen jeg fortsetter med. Guess what?! Idag er min første veiedag med minimagen min!

Vekt start: 123.3
BMI start: 44.23


Vekt nå: 108
BMI nå: 38.73

MINUS: 15,3KG

Jeg kan godt si jeg igrunnen er fornøyd med det altså :)

Mat har fått en helt annen betydning. Denne uken har jeg ikke spist fordi jeg har så lyst på noe, jeg har spist for å overleve! De sendte meg hjem fra sykehuset med lav blodprosent, på slndagen var jeg svimmel og kvalm, mistet følelser i armer, ben og hodet. Det ble en kjapp tur på legevakta, han kunne ikke ta alle prøvene han ønsket, så siden jeg skulle tilbake til legen dagen etterpå, skulle jeg ta de da. Alle prøvene var fine, men blodprosenten var fremdeles litt lav. Jeg har vær veldig sår i halsen etter slangen jeg hadde, så det å drikke har vært ganske ubehagelig. Jeg har også følt at det har stoppet opp, før det går videre. Noe som er helt normalt! Man må bre vende seg til ting :) 

I går var min første skikkelige gode dag! Jeg klarte til og med å støvsuge litt, vaske av stuebordet, legge på ny duk, og vaske litt gulv. Hvor lang tid jeg brukte på dette, det er min hemmelighet, haha. Det gikk ikke akkurat reserfort. Poenget var likevel at jeg klarte det. Jeg satt mer elle mindre i sofan (tidligere har jeg jo lagt) hver gang jeg satt. Jeg er fremdeles litt vimsete i hodet mitt, men alt kommer seg ganske så bra nå.

Jeg fikk litt småproblemer da jeg spiste litt suppe. Jeg hater igrunnen posesupper (ikke så rart siden det er fabrikatmat), men det hender det finnes en som er god, problemet er at jeg har ikke truffet mange av de :p Jeg kommer derfor til å lage suppene mine selv. Akkurat sånn som før. Jeg bare tar en runde med stavmixer, så blir den så fin og glatt :) Idag skal jeg ha gulrotsuppe, gjett om jeg gleder meg! Blir uten gulrotbiter og kylling da, men det tror jeg skal gå bra :)

Nå skal jeg spise frokost, yoplait yoghurt og... ja, bare det igrunnen :) Bruker ganske lang tid på det, så skal jeg rekke alle måltidene mine idag, så er det bare å sette igang :) 


6 kommentarer:

  1. Kjempe flott nedgang :D
    Hvor mye gikk du ned denne uka?
    Regner med fra 123kg var fra diett start? ;)

    SvarSlett
  2. Siden jeg ble operert har jeg gått ned 4 kg :) de 123 var fra før knekkebrødkuren ja :) 15 kilo på ei uke hadde vært litt ekstremt, hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja var derfor jeg regna med det var fra diett starten :p
      Men 4 kg på ei uke er jo knall bra :D
      Blir spennende å se hvor mye du går ned videre fremover nå :D

      Slett
  3. Tror kanksje jeg hadde blitt redd om jeg hadde gått ned så mye, så fort, haha. Jeg hadde ingen forventninger til første uke, for jeg har hørt noen som legger litt på seg på sykehuset, da man får intravenøst ganske så ofte. Så det at det ble 4 kg, skal jeg være kjempe fornøyd med :) Jeg har jo på en måte ike gjort noe for å miste de 4. :)

    SvarSlett
  4. Så spennende å lese din historie fra operasjonen. Selv skal jeg inn å opereres den 9.Oktober. Suger til meg all den informasjonen jeg kan nå,fra andre som er opererte. Jeg gleder meg masse til dette her jeg også :)
    Hvordan er den knekkebrødkuren du nevner og hvor lenge gikk du på den i forkant?

    Hilsen
    Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Og for en spennende tid du har i møte ! :D

      Her har du linken til knekkebrødkuren : http://unemisupsdowns.blogspot.no/2012/07/knekkebrdkuren.html
      Der står hva du kan spise. Hovedsaklig er det knekkebrød tre ganger til dagen, 1-2 frukt til dagen, og en kalorifattig middag. Veelll, alt skal jo være kalorifattig :p Denne kuren måtte man gå på i 2 måneder før operasjonen. Mitt problem med denne kuren var rett og slett at jeg måtte få i meg mye mer mat enn hva jeg var vant med :)

      Slett