lørdag 15. september 2012

Det merkes

Har fremdeles 4-5 dager igjen på flytende, men det går ikke helt som planlagt... Jeg tenkte jo da jeg våknet på onsdagen at det bare var en uke igjen på flytende. I går klarte jeg det virkelig ikke. Alt jeg puttet i munnen var grusomt. Jeg brakk med hver gang, mistet totalt matlyst (ikke at jeg har så mye matlyst fra før) og alt smakte fælt. I går var absolutt ikke den beste dagen :( Jeg var konstant svimmel og sliten. Svimlet bare jeg reiste meg, eller prøvde på noe som helst for den saks skyld. Morro var det absolutt ikke. Jeg måtte krype til korset, ta en halv brødskive å håpe på det beste. Heldigvis gikk det helt fint. Fikk ikke vondt, ble ikke dårlig eller noe annet. Den halve skiven hjalp som bare det. Idag har jeg klart å få ned litt flytende igjen.

Imorgen tenkte jeg å lage en litt stor porsjon med gulrotsuppe. Den suppen syns jeg er veldig god, men da jeg prøvde å lage den her for noen dager siden gjorde jeg noen forandringer, den ble drit vondt og jeg ble utslitt. Imorgen skal jeg lage den sånn som jeg pleier, men uten kylling i. Da kan jeg ha litt i kjøleskapet, også fryser jeg ned til senere. Mannen min liker ikke suppe, så jeg kan jo fryse ned noen små porsjoner til meg selv. Jeg vil kanksje ikke være så ivrig på suppe etter den flytende perioden, men er greit å ha :)

Ellers merker jeg på kroppen at 16 kilo er borte. Har iallefall merket at klærne sitter løsere. Jeg fikk en ring av pappan min til bursdagen, den passet helt perfekt, nå detter den av bare jeg beveger armen.


Jeg er veldig glad i denne ringen. Har veldig lite lyst til å legge den i smykkeskrinet etter bare 2 måneders bruk.

Jeg tømte hele skapet mitt dag... Jeg har fått en del klær av svigerinnen min. Etter hennes gastric sleeve har hun jo hatt en del klær til overs. Mye av det jeg har tatt til meg har vært litt stort, men det har gått. Da jeg tømte skapet mitt dag, ble det plutselig så tomt. Det er jammen ikke mange klær igjen, men det er klær som passer nå, og litt klær som passer etter en liten stund. 

Jeg gleder meg til jeg kan gå å kjøpe litt mer "normale" klær. Jeg har hele tiden hatt et problem med store klær. Ikke har jeg gigantiske pupper, de er ikke store engang! Ikke har jeg stor rumpe heller. De typiske store klærne er derfor for store rundt brystet på meg, og for store i rumpa. Jeg bruker ikke flere hundre kroner på en bukse som passer meg over alt, utenom bak. Føler seg jo så bra i ny bukse som henger i rumpa... Jeg har vært veldig glad i zizzi. Der har jeg kjøpt kjole eller andre finere klær hvis jeg skal ha noe spesielt. Har også kjøpt en genser og to, men da er det helt vanlige, kjedelige og enkle gensere. 

Jeg gleder meg, som en liten drittunge, til den dagen jeg kan gå inn i vanlige butikker igjen. Har nok fremdeles en liten stund på meg til det skjer, men at det er der fremme, det gjør godt. 

4 kommentarer:

  1. Så kjekt at det merkes på klær osv nå da :D
    Du kan vel få slått inn ringen eller noe?
    Du er ikke den eneste som gleder seg til å kunne kjøpe vanlige fine klær... men ikke lenge igjen for oss nå.. så kan vi kose oss på shopping :D

    SvarSlett
  2. Jeg inviterer deg herved til en shopping date, Linn Katrine! :)

    Kan sikkert få gjort noe sånt med den, men jeg er litt rar, for jeg vil den skal være akkurat sånn som den var da jeg fikk den. Hehe :p Får kanksje finne en annen finger å ha den på :)

    SvarSlett
  3. Shopping date høres koselig ut :)

    SvarSlett