onsdag 26. desember 2012

God jul alle sammen :)

Håper alle har hatt en kjempe fin jul, med god mat, fine gaver og godt selskap :) I dag er det 2 juledag, og vi skal bare slappe av. Skal bli veldig godt i grunnen, hihi. Det har jo skjedd ting hele tiden i det siste. En hviledag fra alt er heeelt ok :)

Lille julaften reiste jeg til svigermor etter jobb, sammen med mann og barn. Der var nemlig de to nest eldste brødrene til mannen min med konene sine og barna. Det er tradisjon at man samles hos svigermor lille julaften for å spise grøt. Mandlen ble funnet av ei lita jente, og jeg tror ikke det var feil! :) Alle barna fikk en godtepose og kunne kose seg resten av kvelden. 

Lillemor, onkel og søskenbarnet


Da vi kom hjem på kvelden pyntet vi juletreet. Lillemor syns det var kjempe stas. Hun hang opp ting her og der, mens hun strålte som en sol. Er godt å se når de blir så glade :) Siden nissen skulle komme, hadde hun lagt frem pepperkaker, melk og julesokken sin. Hun var veldig spent på om nissen ville spise opp alt, og om han kom snart. Det var ei spent tulle som la seg den kvelden. Til hennes store glede hadde nissen blitt så glad at han hadde lagt igjen tre gaver og en sokk full av festligheter :)

Veldig viktig å sette frem melk og pepperkaker til nissen.


Vi dekket bordet med deilig julefrokost. Deilige rundstykker og masse godt pålegg. Mens vi spiste så vi på julefilmer på tv. En rolig og koselig start på dagen :) 

Babyen måtte selvfølgelig få julefrokost.

Rett før 3 reiste vi til svigermor igjen. Denne gangen hadde vi pakket med oss bagage, for vi fnt ut at det kunne fort bli sent, så vi kunne like gjerne sove over der. Vi feiret julen med svigermor, hennes samboer, min mans nest eldste bror, kona hans og sønnen deres. Fult hus og stormende jubel :) 

Viktig å sjekke litt av julegavene som lå under treet. Gavehaugen fortsetter utover på alle sider :)

Det ble servert ribbe, pinnekjøtt, medister pølser og medisterkaker, og elvfølgelig en haug av tilbehør. Jeg var litt redd med tanke på middagen. Ville det bli for hardt for meg? Ville jeg få skikkelig vondt, bli kvalm og dårlig? Ville jeg sitte igjen med den følelsen av at jeg kun fikk prøvesmake litt på maten? Jeg var heldig! Jeg spiste meg god og mett, og jeg fikk spist såpass "masse" at jeg fikk den jeg er god og mett følelsen, og jeg følte absolutt ikke at jeg bare fikk prøvesmake. Jeg storkoste meg med maten, og jeg føler ikke at jeg har gått glipp av den :) Det ble også servert masse kaker og godteri, men det frister jo ikke så mye, så jeg tok meg heller litt ribbe eller pinnekjøtt når jeg ble sulten igjen. Dagen etter sto vi opp til en fantastisk julefrokost, med alt man kunne tenke seg. Vi slappet av litt før vi reiste hjem. Vi måtte ordne oss på nytt, siden vi skulle på middag til svigerfar og kona hans.  Der glemte vi kamera vårt, så det blir ikke mye bilder derfra nå :(

Vi fikk så utrolig mange flotte gaver. Både alene og sammen. Jeg/vi fikk blandt annet 3 gensere, noe som kom veldig godt med siden jeg ikke har så veldig mange klær igjen, ullsokker, 2 pledd, sko, pysj, kremer, lommebok, skjerf og lue, skilt med artige ordtak på, konfektesker, penger, sengetøy, løpere, gryte, shotteglass, ølglass og champ.glass i Rosendahl og elektrisk støvsuger. Daniella hadde laget bilde, lysglass og malt på glasskule, som hun ga oss til jul.

Nå dukke og dukkeseng. Fikk ikke leke fort nok med det.

Lillemor pyntet seg med gaven fra morfar og Lenemor

Gaven hun ble mest rørt og satt ut av, var denne flotte drakten.Hver gang pappan får Liverpool ting, blir hun furten og sur. Av mormor og bestefar fikk hun Liverpool drakt. Så utrolig stolt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar