torsdag 6. desember 2012

Hjemmelaget pytt i panne

Eller som mannen min sa : Sop i hop.

Hadde igjen en av de dagene der jeg ikke ante hva jeg skulle lage til middag. Egentlig mannen sin tur til å lage, men siden han er syk, tenkte jeg at jeg fikk ta meg av det.

Den skulle være enkel og grei, så jeg sjekket hva vi hadde, og hva vi eventuelt kunne lage. Pytt i panne det ble, med en liten vri.

Pytt i panne

Kjøttdeig
Purre
Gulrøtter
Poteter
Løk
Brunost ca 4 skiver
Fløte
Ost
Salt
Pepper


  1. Sett ovnen på 200 grader.
  2. Skrell og kutt poteter og gulrøtter i terninger. Finhakk løk og purre
  3. Stek kjøttdeigen. 
  4. Når kjøttdeigen er nesten ferdig heller du på fløten, har i salt, pepper og brunost. La dette småputre noen minutter.
  5. Hell oppi alle grønnsakene og la det få småkoke i noen minutter. Siden potetene og gulrøttene er så små trenger de ikke lang tid før de blir møre.
  6. Ha alt i en ildfast form og dryss litt ost på toppen. La det gratineres i ovnen til osten er gyllen.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar