mandag 10. desember 2012

Sliten og enkel lapskaus

Kjenner godt at jeg har startet på jobb igjen. Det er utrolig deilig. Arb.plassen min er fantastisk, og jeg er så utrolig glad for at jeg har fått jobb der. Der jeg jobbet tidligere fikk jeg ikke lov til å jobbe dag, kun i helgene. Derfor er det lenge siden jeg har gått noen særlig dagvakter. Når man da ender opp med å gå på jobb 5 av 7 dager og bare tidligvakter, kjennes det. Det kjennes deilig:) For å være helt ærlig, det skal likevel bli litt godt med fri i morgen :)

Uken har forsvunnet så fort, til helgen skal lillemor til julebyen med bestemora si, og på mandag kommer mamma og stefaren min. Det skal bli så godt å se de igjen. Har ikke sett stefaren min siden i mai! Det er alt for lenge siden! Mamma, pappa og resten av familien så jeg i slutten av september, men det er jammen lenge nok det også. Tenk på alt som har skjedd siden den gangen. Så mye, på så kort tid.
Blir godt å få litt familietid igjen. Har ei lita snuppe som gleder seg noe enormt til besøk også! :D

I dag lagde jeg meg litt enkel lapskaus til kveldsmat. En smule lei av knekkebrød med krydderskinke/kyllingpålegg med krydder og grønnsaker ;)

Lapskaus

Potet
Gulrot
Purreløk
Løk
Grytekjøtt


  1. Kutt kjøttet i små terninger. Brun de raskt i en panne med salt og pepper, for så å ha de over i en gryte. Hell vann i pannen for å koke den ut. Hell kraften over kjøttet og la det trekke i 20-30minutter.
  2. Kutt potet og gulrot i små terninger/biter. Purreløken og løken kan du finhakke eller kutte i skiver.  
  3. Etter ca 30 minutter burde kjøttet være mørt nok. Da har du oppi alt av grønnsaker og lar det koke til det er blitt mørt i krafta. Smakes til med krydder.
Sånn ble en søndagslapskaus seende ut, men det er jo hauger av muligheter :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar