fredag 21. desember 2012

Snart jul!!!

Okei, det er fredag, og for meg, så var det akkurat fredag! Hvor blir tiden av?!? Det er nesten litt skummelt at det går så fort. Jeg føler jeg sitter igjen med en uke som bare har gitt meg et par dager. Er nesten et under at jeg får gjort ting ;) Denne uken har gått fort, men jeg har kost meg masse!

Mandag:

Klokken 8 om morgenen startet mamman og stefaren min fra Porsgrunn, de stoppet i Risør for å hente julegaver fra besteforeldre, for så å begi seg ut på den lange, korte reisen til oss. Da klokken nærmet seg 14.15 så jeg bilen komme. Den gleden jeg får når jeg ser mine kjære igjen etter så lang tid, den er bare helt fantastisk. Klemmene er lange, harde, varme og gode. Man vil ikke slippet taket. Bare klemme og klemme, for å ta igjen alle de tapte.

Det ble bært opp et lass med julegaver og best av alt, en KASSE med Arendals Julebrus! Ingen over, ingen ved siden! DET er julebrus det! Det blir ikke jul uten!


Vi slappet av litt, før vi reiste å hentet jentungen i barnehagen. Gjett om det var ei lita ei som ble hoppende glad da hun så mormor og bestefar! Den klemmen var iallefall lang, for den tok aldri slutt!
Istede for å reise hjem, reiste vi ut på M44 for å handle litt småting. Litt julegaver og litt grøt :) For vi skulle lage grøt med mandel og pakke. Siden vi ikke får feiret noe jul med familien min i år, var det så fint at vi kunne lage litt julegrøt, selv om det ikke ble den tradisjonelle 23 desember grøten :) Lillemor fikk (selvfølgelig) mandel og var så heldig at hun fikk Istid 4. Siden hun her ikke er så glad i snop, ble det heller et godt alternativ :)

Kvelden ble lang, men vi storkoste oss, og lillemor hadde det helt topp :)

Tirsdag:

Vi sto opp, dusjet og spiste frokost. Hadde en rolig start på dagen og kl 12 var vi på Leos Lekeland. Daniella hadde invitert mormor og bestefar med seg, så da var det bare å komme seg avgårde. Pappa og bestefar gikk målrettet bort til fotballbingen, der de ble værende en god stund, før de beveget seg bortover til diverse sklier. Mormor, Daniella og meg, vi var høyt og lavt. Daniella viste vei i de store laberyntene, og vi fikk sett hele lekeland fra bakken og høyden. Det var klatring, skyting. hopping og skliing.Helt fantastisk morro. Jeg et ikke hvem som lo mest, men jeg tror mamma og jeg kom på en god delt førsteplass. Det er litt morro å bli barn igjen, og jeg tror jeg tar etter min mor der, for hun kan jammen finne barnet i seg hun også :)

Plutselig fikk Daniella det for seg at mormor måtte arresteres!! Sånn var det med den saken! Rett inn i cella med deg!









Ut skulle hun ikke komme!! Alle ender skal tettes igjen!

Siden mormor ble arrestert, måtte vi gjøre det godt igjen, så da ble hun behandlet som en prinsesse :)
Da vi hadde vært et par timer på Leos, reiste vi til IKEA. Her spiste vi lunsj før Daniella ville i "det lille lekelandet", egentlig kalt Småland ;) Mamma skulle ha et par julegaver hun ikke hadde funnet i Oslo, og vi fikk også kjøpt oss noen julegaver som skulle i hus. Det som er så godt når man vet hva man skal ha, er at man bare trenger å finne det. Er så deilig å slippe å traske rundt og ikke vite hva man skal ha til noen.

Etter vi var ferdig på IKEA, reiste vi til Kvadrat. Nå var det siste gavene som sto på lista som skulle unnagjøres. Det ble noen timer her også, for vi ble jo gående å kikke litt også. Jeg skulle ha en gave til stebroren min som var fryktelig vanskelig å finne. Jeg visste hva jeg skulle ha, men det var det å finne riktig! HATE IT! Etter nesten en time med leting, tror jeg at jeg fant noe som kan duge, så får krysse fingrene for at den blir godkjent.

Da klokken nærmet seg halv syv, reiste vi til Stavanger. Vi hadde bestilt bord på Egon kl 19, så det var like greit å bare reise inn :) Mannen min og jeg hadde vært sammen 6 år denne dagen, så sefaren min syns det var en fin dag å spise på, og han spanderte alt sammen :) Det ble middag, dessert, brus og vin. Vi storkoste oss, og det var skikkelig koselig å kunne feire dagen på denne måten. Siden det ikke er så alt for ofte vi ser de, er det godt å kunne gjøre noe litt ekstra. Maten var god og selskapet enda bedre :)












Klokken ble vel 21 før vi var hjemme, men vi koste oss så masse at tiden bare fløy avgårde. Snuppa var i godt humør hele dagen, men rett før vi reiste sa hun at vi måtte gå hjem, for nå skulle hun lalle ;)

Vi voksne satt oppe litt lenger, men det ble ikke seinte kvelden på oss heller. Stefaren min skulle opp kl 8 for å gjøre seg klar, siden han skulle reiste ut i nordsjøen. Vi fikk litt kosetid før de reiste halv ti. Mamma skulle kjøre stefaren min til flyplassen og så skulle hun kjøre hjem, slik at hun slapp unna all rushtrafikk. Da slapp hun å være så sent hjemme også. Hadeklemmene var lange og veldig vonde. Dagene går alt for fort, og det er ikke noe gøy når de reiser igjen. Jeg håper vi får sjansen til å reise hjem i vinterferien, slik at jeg får se foreldre, steforeldre og søskna mine. Blir alt for lenge mellom hver gang. 

Etter mamma og stefaren min hadde reist, dusjet vi og ordnet oss, og så reiste vi til jærhagen. Vi hadde noen små ting vi skulle gjort, så var like greit å få det unnagjort. Mannen fant ut at vi skulle på mcdonalds, og snuppis var kjempe happy, for da fikk hun leke mens hun ventet på maten. JA, jeg spiste på McD. jeg også. Bestilte meg en barnemeny med cheeseburger, tok at bunnen, spiste resten og noen få chips. Selv barnemenyen ble for stor for meg, hehe. Er godt den ikke er så dyr, og at det ikke er ofte vi støtter McD. 

Timene gikk denne dagen også, og vi skulle egentlig på middag til ei venninne av meg, men det ble avlyst ikke lenge før vi skulle dit. Istede kom hun en tur innom oss, vi utvekslet gaver, og rett før vi fikk startet å prate skikkelig ble daniella dårlig, IGJEN! Hun hadde vondt i magen og hun brakk seg. For ikke å smitte stakkars mennesker, reiste venninna mi ganske fort, og det var lurt, for hun ble ikke bedre. Hun lå på sofan å hylte, kastet seg rundt i sofan fordi hun hadde så vondt. 

Vi fikk time på legevakten, men da vi kom ned dit, hadde hun ikke så vondt lenger. Vi ble satt i enden av en lang gang, men en stol, fordi de ville isolere henne om det var magevirus. Vi fant aldri ut hva det var, for etter over en time med venting gadd vi ikke mer. Vi fikk beksjed om at det ville ta 45 minutter minst før vi fikk komme inn. Vi ville ikke bli prioritert siden hun virket bedre. Når klokken passerer halv ni, jentungen er sliten, ikke helt i form, da er det nok. Vi reiste hjem og håpet at det ikke skulle bli værre. TAKK for fantastisk service!

Torsdag:

Klokken 07.15 ringe vekkerklokken. Opp og hopp! Avreise Bergen og Voss. Jeg ble hentet rett før halv ni, og jeg måtte innom legekontoret for å hente svaret på blodprøene jeg hadde tatt for noen dager siden. De ville ikke sende de til Voss selv, så da måtte jeg hente de. Da jeg kom bruker de 10 minutter på å gi meg det jeg ber om, for de skulle BARE først. Heldigvis hadde jeg allerede sjekket inn og jeg hadde billetten, så det var bare å løpe gjennom sjekken og bort til gaten, som begynte boardingen da jeg kom. Rett over 10 var jeg fremme i Bergen og fant meg en buss jeg kunne ta til sentrum. Heldige meg, fikk jeg mulighet til å treffe Anita igjen, før jeg skulle ta toget. Herlige jenta!! Fikk en timestid med henne før jeg satte meg på toget til Voss. Toget skulle ta 1 time og 9 min, men de gikk fortere enn fortest med en episode av Greys Anatomi og et kvarter av Private practice. Jeg var tross alt fremme 1,5 time før timen min, så jeg gikk på butikken, handlet litt mat og tuslet sakte men sikkert opp til sykehuset.

Da klokken var et par minutter over 14 var jeg fremme, en halvtime før timen min. Jeg sa jeg var kommet i luka før jeg gikk for å finne meg en stol. Jeg rakk ikke å legge mer enn jakken på stolen før jeg ble ropt opp. HURRA! Jeg rakk så vidt å komme meg ut av døren igjen, før neste ropte meg opp. Så heldig som jeg var, ble jeg ferdig en halv time før tiden, og dermed rakk jeg toget fra Voss halv fire. Det ble heldigvis ikke stress med tog og fly som det ville blitt hadde jeg ikke blitt ferdig før halv fire. 

De var fornøyd med meg på kontrollen. Jeg må starte med B12 sprøyter, men det skal jeg overleve. Ellers må jeg bli flinkere til å ta vitaminene mine. Jeg glemmer de litt for fort, men jeg må finne meg en løsning på dette tullet. Jeg kunne ta de før jeg la meg, så jeg skal prøve å legge de til jeg steller meg for kvelden. 

Vekten står fremdeles stille, men det er greit, enn så lenge. Jeg vil prøve å ikke fokusere så alt for mye på det. Jeg vil ikke henge meg for mye opp i det, da er jeg redd det går i hodet på meg. Det ordner seg etterhvert, så jeg får gi det litt tid. Voss var fornøyd med vektnedgang og alt, så det er ingen grunn til bekymring :)



Fredag:

Da klokken ringte 08 i dag, hadde jeg mest lyst å kaste iPhonen i veggen! Jeg føler meg helt utslitt, men opp måtte jeg, for jeg skulle i møte kl 9. Må man så må man! Jeg gleder meg veldig til jeg skal legge meg i kveld :) Møtet tok 40 minutter, og etterpå gikk jeg på jærhagen for å hente noen julegaver som var blitt sendt avgårde. Da jeg kom hjem reiste mannen min ut for å hjelpe noen, og lillemor jeg jeg spiste frokost å så på lille prinsesse. Energien min er helt borte, men den kommer seg vel etterhvert. Nå skal jeg straks ringe legen å spør om resepten min er klar, sånn at jeg kan få tatt denne B12 sprøyta. Resten av dagen tror jeg skal være veeeeldig rolig :)

lørdag  kveld skal jeg på jobb og på søndag skal vi på grøt til svigermor (etter jeg har hatt meg en tur på jobb igjen), der mannens bror med kone og barn har kommet for å feire jul. De kommer i kveld, og jeg gleder meg til å treffe de igjen.

Når jeg tenker meg om, lurer jeg veldig på når jeg skal få tid til å slappe av, blir ikke før neste år det tenker jeg :P 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar