torsdag 9. august 2012

Forandring

Idag har jeg kjøpt meg noka shakes. To pakker ble kjøpt, sånn at jeg kan ha to måltider med noka, og to vanlige måltider. Håper at dette tar knekken på de resterende kiloene! Har lite lyst å si til Voss når de ringer, neeeeeei, jeg har fremdeles 3-4 kilo igjen.... Farveeeeellll operasjon! Har lite lyst å utsette den bare fordi jeg manger noen kilo altså! Jeg har fra før jeg startet på kuren, gått inn med positiv innstilling. Likevel ødelegger det litt, når ting liksom ikke skjer. Det er jo en grunn til at jeg har valgt denne veien, og jeg var klar over at det kunne gå litt treigt, siden det har gjort det på alle andre kurer også, men jeg hadde vel håpet det gikk litt bedre enn hva det har. Jeg får bare prøve den nye "dietten" min, håpe det hjelper også trene for harde livet.

Jeg satte meg mål forrige fredag om å trene alle hverdager. Jeg trente søndag, mandag, tirsdag og onsdag. Skulle trent idag, men formen min er dååårlig. Redd jeg brygger på en influensa/forkjølelse. Det passer seg ikke! Lillemor skal operere neste uke, så hun kan absolutt ikke bli syk. Veldig kjedelig for henne om hun blir smittet pga meg. Det ble derfor ingen trening idag. Hun jeg skulle trene med måtte også avlyse, så da gadd jeg ikke presse meg. Likevel sitter jeg med litt dårlig samvittighet pga det.  Men jeg vet jeg hadde krepert. Bare en liten gåtur tar knekken på meg. Krysser fingrene for at en god natt søvn gjør susen. Skal tross alt passe niesene mine imorgen, så pappan får trent. Da må jeg jo bare være frisk :D

Vi var på middag idag. Ble servert pølser i brød med grønnsaker og ost, gratinert i ovnen. Var kjempe godt, jeg ble kjempe mett og dårlig! Hvis jeg får i meg slike ting som pølsebrød og andre ting med masse kalorier i blir jeg uvell. Det er vel egentlig en god ting :)

Nå skal jeg legge meg på sofaen, pakke meg inn i ullteppet og bare slappe av :)

7 kommentarer:

  1. Bør du spise slik mat på dietten da?
    Du klarer nok di siste kg om du ikke skjeier ut og er streng med deg selv..
    Husk at om du trener for mye så kan du fortsatt bygge muskler også..hehe
    Håper du fokuserer mest på trening som forbrenner fett ;)
    You can do it :D

    SvarSlett
  2. Nei, sånn mat skal man ikke spise, men det ble de tidag, siden det var det som ble servert. Ellers spiser jeg bare grønnsaksupper eller rene middager. Middagen idag kom på rett over 300 kalorier, noe som egentlig ikke er så alt for galt, med tanke på at jeg skal ha 700 kalorier pr dag. Men, det er likevel ikke sånn mat jeg spiser til vanlig :)

    Trener så og si bare kardio, som man skal trene for å gå ned :) Må liksom velge mellom kardio eller styrke, er ikke så mange andre alternativer igjen, hehe :p Tar styrke etter operasjonen, for nå er det jo vektnedgang som er målet, så da må det gå i kardio istede:)

    De siste kiloene er på god vei, så har troa på at dette skal gå bra:)

    Snart er det din tur også :) Er du spent på hvordan det blir? Skulle igrunnen ønske jeg hadde hatt 3-6 uker med pulver, istede for 8 uker med knekkebrød :p

    SvarSlett
  3. Hehe.. ja jeg regner også med at du klarer det :)
    Hvor mye måtte du ned på de 8 ukene da?
    Her tror jeg 6 uker er maks en får gå på dietten.. Ihvertfall ettersom jeg forsto...
    Jeg fokuserer på pulver , men kommer til å ta knekkebrød innimellom om jeg er skikkelig lei av shake tror jeg..hehe
    Greit med den muligheten ;)
    Håper virkelig jeg klarer å gå ned de 10 kg jeg har fått beskjed om...
    Nærmer seg diett start nå... starter på mandag ;)

    SvarSlett
  4. Jeg trooooor det er lettere, når man i utgngspunktet skal gå på pulver. Jeg syns iallefall det har vært lettere tidligere.

    Jeg må ned 8kg. Det gikk kjempe fint i starten også stoppet det heeeelt opp. Så nå skal jeg kose meg med shaker dagen lang :p

    SvarSlett
  5. Hehe lykke til med shaker nå da ;)
    Kommer du over noen shaker som er veldig gode så skrik gjerne ut :p ;)

    SvarSlett
  6. Tusen takk :) Koser meg med den første shaken nå :p Har pøvd nutrilett før, den syns jeg var grusom. Nå har jeg kjøpt noka, så skal holde meg til det, men den var ikke så aller værst. Den skal blandes med melk, men jeg skal bytte det ut med vann, for å spare litt fler kalorier :p Har sjokoladesmak da, den smaker litt sjokolade, men det smaker jo ikke akkurat sjokolade milkshake :p

    SvarSlett
  7. ok.. jeg kjøpte allévo sine på tilbud.. så har en del forskjellige av de..
    Så blir spennende å prøve.. har suppe , shaker , barer og en smoothie fra allévo liggende klar.. hehe.
    Skulle kjøpe mer i dag , men ser ut til at jeg må vente helt til 19 august.. så håper bare jeg har nok til da.. men det tror jeg ;)

    SvarSlett