fredag 31. august 2012

En liten titt på dagens middag

Kan bli spiselig tror jeg:-) Må jo bare teste ut litt forskjellig for å se om det går:-)




Jeg brunet kjøttet i stekepanne, surret litt løk oppi, heiv det oppi en gryte for så å koke ut av panna. Hadde litt ekstra vann oppi, sånn at det ble litt kraft ut av det. Lot dette småkoke litt med en chili i og opphakket tomat, før jeg hadde gulrøttene oppi. Dette kokte til gulrøttene begynte å bli litt møre. Da hadde jeg aspargesbønner og paprika i. 

Det var absolutt ikke vondt, det ser kanskje litt kjedelig ut, men kan love suppa sparka fra seg :) 

Kjøttsuppe ala UneMi:

3 kommentarer:

  1. Synes den så kjempe god ut...
    Du er flink :)

    SvarSlett
  2. Hvilket kjøtt har du brukt og hvor mye av hvert?

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg kjøpte grytekjøtt siden det er av storfe, men litt billigere enn vanlig. Grytekjøtt skal helst kokes, så derfor steker jeg det raskt i panna, da får det stekeskorpe og smak og så koker jeg ut panna med et par dl vann, sånn at det bir kraft.

      Hmm... Skal vi se. 120g kjøtt, 14g paprika, 20g aspargesbønner, 10g løk, 20g perletomater også tar jeg en chili som jeg deler på langs å har oppi kjøttet sammen med løk og knust tomater, lar det koke litt, også tar jeg ut chilien.

      Slett