tirsdag 7. august 2012

Her trener jeg

Sport 4 You heter treningssenteret jeg trener på.  "Senteret er delvis selvbetjent og alle medlemmer får et personlig nøkkelkort slik at man kan komme og gå som man vil." Jeg digger det! Man kan komme fra 05.00 om morgenen, og man kan trene frem til kl 24.00. Dette gjelder alle dager, hele året. Det spiller ingen rolle om det er en vanlig mandag, eller om det er julaften :) Syns det er veldig fint at jeg kan komme akkurat når det passer meg. Dette er et ganske så lite senter, men det har iallefall det jeg trenger :)

Dette er det jeg vil kalle kardio-rommet :) 4 møller, to "ergometersykler" (Litt usikker på hva de faktisk heter), 1 romaskin 1 elipsemaskin og 4 spinningsykler. Det er i dette rommet jeg bruker mest tid. På søndag og tirsdag trente jeg her og i styrkerommet, og på mandag trente jeg kun her inne. Her er det ogå store vinduer, så jeg kan se ut på verden (les: klepp auto, jærhagen, rundkjøringen med den dumme store fuglen og noen andre butikker) å drømme meg bort.




Styrkerommet! Det er ingen hemmelighet, at det er dette rommet jeg liker BEST! Dessverre er det ikke optimalt å trene bare styrke når man skal ned i vekt. Jeg får heller unne meg litt mer tid her etter operasjonen :)


Det er utrolig deilig å kunne reise hit å trene. Jeg får mye mer motivasjon her, enn hva jeg gjør hjemme, på de apparatene vi har. Jeg bruker de KUN om det skal være umulig å komme seg til treningssenteret ( som tross alt bare er en 5 minutter sykkeltur unna). Jeg mister så fort motivasjonen hjemme, selv om jeg enten hører musikk, eller har på tv. Nei, da trener jeg heller her, nesten gratis :D 

Nå har jeg trent søndag, mandag og idag, men jeg skal prøve å få til en liten kardiorunde imorgen også. Kjenner kneet er litt uenig, men jeg sier ikke nei, før jeg blir tvunget.



6 kommentarer:

  1. Må du gå til fysioterapaut med kneet utenom?
    Eller får du bare trene det på egenhånd?
    Tenkte å melde meg inn i sport4you eller noe jeg også om jeg ikke trenger å gå til fysio med kneet.
    Du er kjempe flink snuppa.. stå på :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Siden jeg ikke har henvisning til fysioterapeuten lenger, må jeg betale for timene selv. Derfor har jeg trent på egenhånd, men det koser 50kr pr gang. For å trene hver dag hos han bir det 1500kr i månden, og på sport 4 you betaler jeg 250:p De har mye øvelser for kne/bein, så jeg bruker bare de. De har faktisk noen av de apparatene fysioen min har:) Merker (selv om jeg bare har trent der i litt over 1 uke) at kneet mitt har likt det jeg har gjort her. Det er sterkere nå, enn hva det var. Idag har jeg vondt, men har trent ganske hardt flere dager på rad, så jeg vurerer å ha en halv hviledag :p Se om jeg får trent i kveld.

      Jeg skal jo ikke si at du ikke trenger fysio, hehe, men jeg klarer meg fint uten altså :) Jeg finner såpass mange like apparater, så jeg føler jeg ikke går glipp av noe :)

      Slett
  2. Hvorfor har du ikke henvisning hos fysio lenger da?
    jeg har ikke vært hos min fysio siden før jul.. så jeg har lite lyst å ringe han nå.. flaut :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk henvisning da jeg kræsja. Da fikk jeg 6 måneder gratis fysio, siden det var den type skade jeg hadde. Når det halve året var gått, hadde jeg fremdeles ikke blitt operert, så trente litt til, frem til operasjonen skulle være. Siden operasjonen ikke ble noe av, får jeg ikke lenger dekket det. Jeg kan få henvisning sånn at jeg kan trene med han, men det koster meg jo da over 300 kr pr gang. Jeg trente 3-5 ganger i uka. Nå, når den gratis perioden min er over, må jeg betale alt selv, eller 50 kr pr gang, for egen trening. Har derfor ikke bedt om ny henvisning, siden jeg ikke gidder å betale mer enn det jeg betaler på treningssenteret, for en time :p

      Jeg får fremdeles lov å trene alene, også kunne han "se til meg" når han hadde mulighet :)

      Trenger ikke være flau over det :) Trenger du å trene det mer, så syns jeg du ska ringe :)

      Slett
  3. Merkelig at du må betale etter 6 mnd.. Det har ikke jeg hørt noe om...
    Hmmm....
    Men jeg skal høre med legen om jeg heller kan trene på egenhånd ;)

    SvarSlett
  4. Var ett eller annet sånn, ifh til nav :p Så lenge det var behandling frem til en operasjon, fikk jeg så og så lang tid med behandling, uten å betale for det. Hadde fått samme runden etter operasjonen.

    SvarSlett