mandag 15. oktober 2012

Deilig start på uken :)

Klokken 7 idag våknet lillemor. Hun kom inn i sengen vår og koste seg litt. Pappan og hun sto opp, mens jeg slumret litt til :) Plutselig kommer det ei hoppende tulle inn på  rommet som roper: Mamma kom, du må lage kaffi på tur! Så sant, så sant. Jeg hadde lovet å lage varm kakao til henne, for den skulle hun ha med seg på tur med barnehagen. Hun er veldig glad i å hjelpe til på kjøkkenet, så selvfølgelig måtte hun hjelpe til med fruktkutting og kakao laging :)
Jeg hadde meg en tur på vekten i dag også, og jeg ble meget fornøyd da jeg så resultatet :D Jeg er under 100 kg, noe som er fantastisk deilig. På onsdag er jo den ukentlige veiingen, så da kommer oppdateringen skikkelig :D

Da pappan leverte i barnehagen, skulle jeg bare legge meg nedpå litt igjen, siden jeg hadde så vondt i hodet. Den lille avslapningen jeg så for meg, ble plutselig til et par timer til på øyet :o Sånn kan det gå, det var jo litt godt, hihi, men ikke helt planlagt. Sto opp, fikk i meg litt frokost, slappet litt av, og så reiste mannen min og jeg på trening. Vi gikk opp (ca 10 minutter), trente rett over en time. Ble mye styrke idag, og det var godt! Vi gikk hjem igjen også, og handlet middag på vei hjem. Alt i alt, ca 2 timer med bevegelse. Litt godt å vite resten av dagen/kvelden at man har trent godt, og kan nyte resten av dagen med god samvittighet :)

I morgen skal vi på møte, så skal vi trene før vi skal på foreldresamtale i barnehagen. Gleder meg til å høre hvordan snuppa vår har det. Det vi ser er jo at hun storkoser seg, hun spør gjerne om å få dra i barnehagen i helgene, og vi bruker litt tid på å få henne hjem når vi henter henne :)

Planen for denne uken er da trening mandag, tirsdag, fri onsdag, og trening torsdag og fredag igjen. Kanskje jeg får skvist inn litt trening i helgen også :)

Så et lite middagstips :

Mannen min er ingen stor fan av fisk. Vi skal tross alt ikke juge her, så vi kan vel si han nesten hater fisk :p Jeg har lenge sagt at vi skal ha fisk til middag, minst 1 gang i uka, siden jenta vår er så glad i det. Han kommer da som regel med forslag som fiskepinner, fiskekaker og fiskepudding. Ikke akkurat mine favoritter. Jeg vil ha rein fisk jeg... Men, over til poenget her: i dag sa han at han kunne tenke seg å prøve havets skattekiste som han hadde sett reklame for på tv. HURRA, jeg ble så glad :p

Dette er Havets skattekiste:

Til 4 personer:

300 g  laksefilet, uten skinn og bein 
300 g  seifilet, uten skinn og bein 
1 stk  løk 
2 stk  gulrot 
0,5 stk  brokkoli 
4 ss  soyasaus 
4 ss  smør 
   aluminiumsfolie 


  • Sett stekeovnen på 170 grader.
  • Skjær laks og sei i terninger.
  • Skjær løk og gulrot i skiver, og brokkoli i små buketter.
  • Bruk et ark aluminiumsfolie på størrelse med et A3-ark til hver pakke. 
  • Brett arket i to og brett opp kantene som en skål.
  • Ha i grønnsaker og ha soyasaus over.
  • Legg fisketerningene på grønnsakene og ha litt smør på fisken.
  • Brett sidene godt sammen og stek i stekeovnen i 8-10 minutter.
Server fiskepakkene med fullkorns ris eller fulkorns pasta.
Du kan bruke de grønnsakene og den fisken du ønsker.

Vi hadde pangasius og laks, men nestegang blir pangasiusen ikke brukt ;)

4 kommentarer:

  1. Så deilig å være under 100kg da :D
    du er kjempe flink :D
    Maten så kjempe god ut også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var helt fantastisk. Har liksom slitt i så mange år med å få det til, og nå har det gått. Utrolig deilig å nå noe man har strebet så lenge etter :D

      Slett
    2. Ja det tviler jeg ikke på... gleder meg til jeg også kommer meg under... men det er ei stund til enda ;)

      Slett
  2. Det kommer nok fortere enn du tror :D

    SvarSlett