onsdag 10. oktober 2012

Den grusomme sannhet

Jeg er livredd for kameraer... Iallefall hvis jeg står forran dem. Det må være noe av det værste jeg vet. Jeg angrer mye på at det ikke ble tatt noen særlig bilder av mannen min og meg da vi ble sammen. Bilder av han, ja det tok jeg, men av oss, NIKS! Når jeg ser bilder av oss alle tre fra sykehuset, etter snuppa ble født, føler jeg at jeg ødelegger bildene ved å være på de. Den følelsen er igrunnen ikke noe god, men det er bare sånn det er, og jeg er meg, uavhengig av utseende.

Dette er jo en blogg, først og fremst for meg selv, om andre finner den må de gjerne lese. Er det andre i samme situasjon, håper jeg dette kan være en blogg de kan finne ting de syns er greit å vite, lese, se eller høre. Men, først og fremst er den for meg og mine tanker.

Jeg selv har søkt etter mange blogger om vektoperasjoner. Jeg har funnet mye nyttig og jeg har likt bildene de legger ut av seg selv. Syns det er fascinerende å se hvordan man kan forandre seg. Mange ser helt anderledes ut. Tenk at det menneske befant seg under all den overvekten. Bare det at man kan gå ned så mye man kan, er en ting, men at man forandrer seg så mye, det er en annen ting. Alle disse bildene jeg har funnet har vært ærlige, de har vist sine gode og dårlige sider. Sånt fascinerer meg. Hvorfor skal ikke jeg kunne vise mitt sanne jeg...? Hvorfor skal jeg være flau over meg selv..? Hvorfor skal jeg hate meg selv.? Jeg er den jeg er, uansett hva andre måtte si. Jeg kan ikke forandre på det. Jeg håper selvfølgelig at jeg en dag skal se noe annet enn en "strandet sjøløve" :) Frem til da, må jeg godta den jeg er. Det er bare 5 uker siden operasjonen min. Forandringene er ikke så drastiske enda, men et sted må man jo starte. Derfor kommer det nå litt bilder av meg. Rett og slett den grusomme sannhet.

Rett før knekkebrødkuren

Noen få dager før operasjonen


1 uke etter operasjonen
_______________________________________________________

I går ville jeg gjøre noe med dette hårvraket på huet mitt. Jeg ville ha bort litt av det mørke, og falt da på lyse striper. Siden det er så mørkt, er det ikke alle lyse farger som setter seg i håret mitt. Derfor kulle jeg bleike det med striper. Det ble mange, mange, mange flere lyse striper enn jeg så for meg, og det ble lysere enn jeg tenkte meg, hehe. Det gror sikker på meg, og om det ikke gjør det, finnes det alltid hårfarger... Neida... Joda :)    Siden Linn Katrine ble så skuffet for at jeg ikke hadde lagt ut bilder av stripingen, hehe, tok jeg et par bilder da jeg sto på farten ut:)                                                             

Bilde tatt før stripene ble plukket ut. Litt dårlig bilde, men sånn ble det nå :p
                                      
                                      Sånn ble resultatet. Litt dårlig kamera og litt dårlig lys :p



Takk for meg :p

4 kommentarer:

  1. Du må ikke skjems av å legge ut bilder av deg selv snuppa.. du er jo kjempe søt :)
    Ble fresht med lyst hår... me like :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk :D :D :D Er godt å høre, selv om jeg hater bilder av meg selv :) Om jeg liker bilder av meg selv eller ei, så er dette meg. Jeg kan jo ikke forandre på det, og siden bloggen min handler om forandringen i livet mitt, må jeg bare tørre :)

    Takk, takk, takk :) Det ble bare lysere enn jeg hadde forestilt meg, så jeg må bare vende meg til det, hehe :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir nok fort en vane skal du se :)
      Jeg liker heller ikke å legge ut bilder av meg selv.. men tenker at dette er meg nå, og det er på vei til å endres så er jo ikke slik jeg kommer til å fortsette å se ut.. det er en liten trøst når jeg legger ut bilder av meg selv :)
      Men du er jo ikke så stor som meg heller ;)

      Slett
    2. Syns vi skal være stolte over oss selv, jeg. Vi har tatt et kjempe stort valg. Vi har forandret livene våre drastisk:) til slutt legger vi ut bilder av oss selv dom supermodeller ;) vi er de vi er, uavhengig av vekts. Hva så om vi er overvektige? Hvorfor skal ikke vi kunne legge ut bilder sv oss selv. Folk ser oss jo på hata uten at vi går rundt me papirpose på huet :) jeg er stolt av oss <3

      Slett