fredag 5. oktober 2012

Frivillighets arbeid

For ikke så lenge siden meldte jeg meg som frivillig, på frivilligsentralen her jeg bor. Jeg har allerede fått meg en fast ting jeg må være med på to timer, hver andre uke. I morgen skal jeg møte ei gammel dame som gjerne vil ha en besøksvenn. Godkjenner hun meg, har jeg enda en ting å bruke fritiden min på :)

I dag var jeg på den 2 (muligens snart 3) bidraget mitt. Dette er en plass for rusmissbrukere, og heter Møteplassen. Møteplassen har flyttet til nytt lokal, og idag var det åpning, der var politikere, samarbeidspartere og jærbladet invitert. Sistnevnte var der tidligere på dagen idag, og dette kommer på trykk i jærbladet fredag 5 oktober :)

Det ble servert rundstykker, kaffe, te, kakao, brus og kaker. Oppvartninga var ikke noe å klage på. En herlig gjeng, og jeg tror virkelig Møteplassen er viktig for mange. Noen var der lenge, andre spiste litt før de gikk igjen. Poenget er likevel at de har en plass å komme til. En plass man blir tatt imot uansett hva du har i bagagen. Her er det middag eller kaffe mat hver dag, de arrangerer turer, tar de med på konserter og bare finner på ting som er hyggelig. De har også en del kurs, som inneholder mye artige ting. Det er ikke brukere og frivillige, det er alle. Alle er like viktige. Alle er der sammen, og ingen skal være bedre enn den andre.

Dette var min første tur på Møteplassen, men jeg skal tilbake igjen, uten tvil. Syns det er veldig godt å kunne gjøre ting for andre. Jeg tjener ingen penger på dette, jeg tjener bare gode følelser. Det er noe jeg syns er vitkig. Jeg gjør dette mest for min egen del. Sånn at jeg kan føle jeg gjør noe nyttig.


Siden det ble et kakestykke idag, skal jeg vel være glad jeg trente igår og i dag, hehe. Det er vel det som er noe av det negative med sleeve. Man reagerer ikke så alt for mye på søtsaker, som gjerne de med GBP gjør.Det skal likevel ikke bli noen vane å spise kaker. Er ikke så glad i kaker heller, så skal vel gå greit :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar