mandag 16. juli 2012

Blæh

Denne uken har gått grusomt dårlig. Selskaper og begivenheter ble værre enn jeg hadde trodd. Jeg trodde faktisk jeg var så sterk at jeg kunne stå imot, men nå har jeg lært noe nytt om meg selv. Det er så fryktelig lett å falle tilbake i gamle vaner. Intensjonene er gode, men utfallet blir noe helt annet. Jeg er sikker på at jeg har gått opp igjen. Jeg tør nesten si at jeg har det , uten å ha gått på vekta. Når man legger om kostholdet så drastisk, for så å skli ut, skal det ikke mye til. Jeg har fremdeles god tro på denne kuren, og jeg skal klare det, det ble bare litt tøffere enn jeg trodde, denne uken. Skal vi avgårde til noen flere mennesker i sommer (noe vi selvfølgelig skal), skal jeg faktisk ta med meg knekkebrød, pålegg og grønnsaker. Skal vi på middag, er det mulig å høre hva vi skal ha, da blir det lettere for meg å vite om jeg faktisk kan spise den maten eller ikke. Uansett, knekkebrød og pålegg blir med på besøk fremover. Jeg skal ikke falle i denne fellen en gang til. Har fremdeles mange uker på meg, men den varer så lenge som den gjør for en grunn. Jeg må kvitte meg med dumhetene mine, ta meg sammen, og jeg må være streng mot meg selv.

Ikke mange dagene etter jeg startet på knekkebrødkuren, fikk jeg mensen. For meg er det helt utrolig hver gang jeg får det. Eller, de gangene det faktisk skjer. Etter 11 måneder uten, fant vi ut jeg hadde PCO. Etter at vi fikk den skjønne frøkna vår, har jeg hatt mensen ca 1 gang i året. Da er smertene grusomme og jeg får et enormt lystbehov. Jeg har lyst på noe konstant, uten å helt vite hva. Nå var det 4 måneder siden sist, så jeg tror nok at dette kan komme litt av den drastiske kostholdsforandringen. Men, jøss.. Jeg klager ikke! Det kjipe har bare vært at når jeg først har hatt den tøffe uken med mye utfordringer, ble det ikke noe lettere siden mensen kom.

Det er veie dag imorgen, jeg gruer meg, spent på hvor mye jeg har gått opp, og hvor mye jeg nå må gå ned igjen. Neste uke tror jeg at jeg legger veiing til mandagene, isteden for å ha det på tirsdagene. Syns det er greit at den nye uka faktisk starter på mandagen.

Jeg har kjøpt et par pakker med knekkebrød som jeg skal prøve ut. Jeg har jo hele tiden spist knekkebrødene jeg selv lager. Men, jeg skal være ærlig å si jeg får de litt i halsen nå. Jeg spiser så mye oftere, og mesteparten av måltidene er jo knekkebrød. Nå har jeg litt mer å variere mellom, så da blir det nok enda litt lettere å følge det jeg skal. Kjøpt inn masse pålegg også, som jeg skal ha i en skuff. Hehe, snakk om å være gjerrig. Tenker at det kan være litt greit å ha visse ting som er mine, sånn at det plutselig ikke er mer igjen. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg åpner kjøleskapet for å hente en bestemt ting, men den tingen er borte, for den har jo noen andre spist. Det skal det blir en slutt på :)

Idag reiste mannen og jentungen på campingtur, så ikveld er jeg heeelt alene. Så ikveld står dette på menyen :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar