onsdag 11. juli 2012

Pytt i panne


Maten på denne knekkebrødkuren er igrunnen ganske tam... Ikke skal man steke noe særlig mat i smør eller olje. Tror ikke det skal så mye krydder til heller. Jeg er ikke så flink til å lage spennende retter på denne dietten. Siden all annen mat vi har laget frem til nå, ha vært preget av mye smak, blir dette litt "trist". Men, det skal da går helt fint. Det er jo en god grunn til at jeg gjør dette. Selv om smakene i MIN mat nå er tam, kan jo andre som skal gjennom det samme, kanskje få rettene litt mer spennende. Det er selvfølgelig hvis noen snubler innom er :)

Jeg har bare målt opp det jeg tok ut av skapet idag. Mengden kunne vært større av grønnsaker og kjøtt, men jeg lot det være som det ble, å målte da bare opp det jeg tok til meg.

Pytt i panne, på knekkebrødkur:


58 g Asian wok mix, fra  coop
37 g løk
4 g hvitløk
100 g svin
66 g potet. (på denne kuren skal det være en liten potet)

Kutt poteten i biter, kok de så og si møre.
Steker kjøttet i en bitte liten klatt smør. Når det er stekt, har jeg oppi løk og hvitløk.
Dette surrer til løkene er stekt.
Tømmer ut kjøttet i en skål, og legger grønnsaksblandingen i panna, steker dette litt.
Tar det også ut, og steker potetbitene som jeg har kokt ferdig.
Når potetene er lett stekt, heller du resten av maten tilbake i panna, lar dette surre noen minutter.

Denne retten hadde 280 kalorier i seg. Grønnsaksblaningen alene hadde 104 kalorier. Jeg kommer ikke til å bruke den blandingen igjen. Middagen igår hadde rundt 100 kalorier mindre i seg, selv om det er det samme som er i middagen idag. Men, grønnsaksblandingen ødela alt denne gangen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar