tirsdag 10. juli 2012

Knekkebrødkuren

Ja, jeg tenkte at jeg like godt kan skrive den inn her. Jeg noterer jo alt jeg spiser på diett, så da kan det være litt greit å bare ha matplanen her også. Da slipper jeg å dra frem den store permen hver gang jeg skal sjekke noe ifh til maten. Her er altså min matplan, frem til september.

FROKOST

  • 2 grove knekkebrød med pålegg
  • 1 glass appelsinjuice / 1 frukt
  • Vann og grønnsaker (utenom avokado) i fri mengde
  • Eventuelt kaffe/te uten sukker og melk

LUNSJ
  • 2 grove knekkebrød med pålegg
  • 1 glass skummet melk
  • vann og grønnsaker (utenom avokado) i fri mengde
  • Eventuelt kaffe/te uten sukker og melk

MIDDAG
  • 150 g kokt torsk, sei eller annen mager fisk, eller 
  • 70 g kokt laks, makrell eller annen fet fisk, eller
  • 120 g kyllingbryst, svinefilet, ytrefilet/indrefilet av okse bakt i ovnen eller stekt i teflonpanne uten stekefett.
  • 1 liten potet, eller 2 ss kokt ris eller pasta
  • Vann og grønnsaker (utenom avokado) i fri mengde

MELLOMMÅLTID
  • 1 FRUKT

KVELDSMAT
  • 2 grove knekkebrød med pålegg
  • 1 glass skummet melk
  • Vann og grønnsaker (utenom avokado) i fri mengde
  • Eventuelt kaffe/te uten sukker og melk

I TILLEGG
  • Minimum 2 liter væske i form av vann, minerealvann (Farris, Olden osv.), lettsaft, kaffe, te eller buljong
  • 1 multi vitamin-mineraltablett
  • 2 trankapsler eller 5 ml flytende tran
  • 1 ts soyamargarin / 1 ts olje. Brukt til knekkebrød og/eller steking

PÅLEGG (se etter nøkkelhullsmerket)
På ett knekkebrød pr dag
  • 1 ss makrell i tomat, røykelaks, peppermakrell, sardin, sild, eller tunfisk
  • Cottage cheese med grønnsaker. For eksempel paprika, tomat, agurk, reddik, eller magerost med 3% fett
  • Mager leverpostei
På de tre andre knekkebrødene kan du velge
  • Kokt skinke, pastramiskinke, kalkunpålegg, servelat 3% fett, reker, krabbe, fiskepudding og egg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar