mandag 2. juli 2012

Snart i gang!

Ja, brevet fra sykehuset kom for ikke lenge siden. Tenk, 4 september blir jeg operert. Da starter det nye (og bedre) livet mitt. I to måneder før må jeg gå på "knekkebrødkuren". Jeg gleder meg til det, så jeg håper og tror at jeg skal klare det bra. Har en fantastisk mann som støtter meg, og som passer på meg. Nå må jeg bare klare å trene. Skal trene på egenhånd hos fysioterapeuten min pga kneet, så da trener jeg litt ekstra hardt for å prøve å få mest mulig ut av det.

Til tirsdag starter de to tøffe månedene før operasjonen. Jeg VET det blir tøft, for det er en streng "diett", men siden jeg ser lyst og positivt på det, tror jeg at jeg skal klare meg bra. Da jeg søkte på mye rundt disse operasjonene, dukket stadig "knekkebrødkur" og "suppediett" opp. Jeg tenkte meg engang at jeg da måtte velge mellom knekkebrød hver eneste dag, til alle måltider, eller supper, shaker ol til alle måltider. Sånn var det jo IKKE! Da vi var på infomøtet sa de at det var knekkebrødkuren vi skulle gå på. Vi kunne ikke velge en annen kur. Grunnen var enkel. Du skal få i deg litt mat, litt kalorier, næring, og det viktigste, det er sånn måltidene vil se ut etter operasjonen. Et vanlig menneske vil ikke klare seg på en slik diett, men vi må og vi skal, for det er sånn det vil bli etterpå. Jeg tror det er mellom 500-700 kalorier pr dag, før operasjonen. Jeg husker ikke nøyaktig, men rundt der en plass.

Knekkebrødkuren består av tre knekkebrød måltider pr dag. 1-2 fruker, så mye grønnsaker du klarer å spise, middag bestående av kjøtt, fugl, fisk, en potet, 1-2 ss ris/pasta og masse grønnsaker, masse vann og minerallvann. Kaffe/te kan også drikkes.  Jeg vil mye heller leve på dette, enn supper ol. Her er det faktisk mat som skal spises.

Jeg starter på tirsdag, så da blir det også veie dag på tirsdag. I starten kommer jeg nok til å ha veiedag hver tirsdag, bare for å se om det skjer noe. Jeg er jo livredd innerst inne for at jeg ikke skal nå kravet fra sykehuset. Står det fast, tar jeg bare en telefon, men jeg vil jo klare dette. Jeg SKAL klare dette :)

I morgen er siste dag i "frihet" :)

                                                                   (google)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar