fredag 13. juli 2012

Blir så lei

Ikke av slankingen, eller veien mot operasjonen, men kakebaking!!!! Dum som jeg var, tenkte jeg at jeg skulle ha en ny vri på en kake. Sjokoladebunn, sukkerbrød, bringebærkrem og mmfondant. Jeg ville ikke ha sjokoladekakebunn, så jeg ville lage en sjokoladekrem som skal stivne. Altså! Jeg fant oppskriften på sjokoladekremen, den skulle stå noen timer i kjøleskapet. Nå, 6 timer etterpå, tenkte jeg at den måtte være ferdig. Så jeg startet å lage MMF. Da den var kjevlet ut og ferdig, tok jeg av formen på kaka, og vips, sjokolade begynte å renne ut på kantene. GAAAAAD.

Så her sitter jeg da, klokka er straks 2 om nattan... Med en uferdig kake, som MÅ være ferdig til imorgen tidlig. Jaja, dette blir en lang natt. ALDRI skal jeg få en sånn idé igjen! DET ER HELT SIKKERT!

Ellers har dagen vært super. Lillemor har bursdag imorgen, så vi hadde planene klare for idag. Har lovet henne at vi skulle ta buss til "nabobyen" for å kjøpe det vi trengte til prinsessefesten. Hun elsker å kjøre buss, så bare det i seg selv er kjempe stas. Da vi kom frem, var det frokost tid, ja vi reiste med engang vi sto opp, så frokosten skulle inntas på kjøpesenteret. Ungen var sulten, for hun spiste jaggu meg en hel del. Hun har ellers fryktelig liten matlyst, så det var godt å se hun spiste godt idag. Hun ville ikke ha mat før vi reiste, og bussturen tar ikke 10 minutter engang. Men, sulten var hun, og godt spiste hun.

Etter maten bar det rundt på shopping. Hun fant seg en kjole hun mååååtte ha, på HM, og plutselig kom hun bærene på en paraply. Jamen, det regner ikke, sier jeg. Nei, men det kunne regne, var svaret. Så sant, så sant. Paraply ble det, og hun var super stolt. Hun brukte den, til tross for at det faktisk var opphold ute.

Litt små shopping senere, var det tid for å handle det vi eeegentlig kom for. Det ble prinsesseduker, kopper, tallerkner, servietter og alt man kan tenke seg. Hun hadde fått en liten peng tidligere på dagen, så hun fant seg noe hun kunne kjøpe også. Dukke med sykkel. Alt med hjul er fryktelig stas. Skulle bare visst! Buss, traktor, sykkel, sparkesykkel og det ene og det andre. Litt guttete akkurat der. Etter 2,5 time vendte vi nesen hjem. Vi hadde tross alt litt vi skulle gjøre hjemme.

Enda en stas busstur og litt rema shopping, var i hjemme. Fant fort ut at rydding, det ble håpløst med frøkna rundt oss. Det ble derfor litt tantebesøk og film før hun var i seng.

Vi har gjort om den ene stuen til et slags prinsesserom, iallefall så godt det lot seg gjøre, så den er nesten klar for feiring imorgen.

Dagen skal startes med kos i senga, også goood frokost. Gleder meg til hun får gaven, for den tror jeg vil falle i smak. Firhjuling!! Det måtte bare bli det, hadde ikke noe valg :p Hun har selv sagt hun ønsker seg den, og siden hun er så glad i sånne ting, var ikke valget så vanskelig. Selvfølgelig skal hun få det hun ønsker seg mest, isteden for masse små ting som blir fort glemt.

Selv om mange er på ferie, skal vi som blir her imorgen kose oss så godt vi kan. MED eller UTEN kake! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar