søndag 29. juli 2012

Et nytt steg er tatt

De siste ukene har jeg rett og slett følt at alt har gått til helvete. Jeg mistet motivasjonen siden vekten sto stille. Jeg følte jeg feilet igjen. Jeg startet å tenke at jeg tydligvis ikke skule få lov å oppleve noe av det jeg selv ønsker. De drømmene jeg har fått og har hatt så lenge. Jeg klarer ikke engang det lille kravet for å få lov å ta det store skrittet. Jeg følte meg hjelpesløs.

Jeg er så utrolig heldig! Jeg har giftet meg inn i en fantastisk familie. Jeg føler meg skikkelig hjemme her. Jeg føler jeg passer inn. Jeg føler de godtar meg akkurat som jeg er. De støtter meg på alle måter.

Igår var jeg på besøk hos svogeren og svigerinnen min. Det ble en del prat om operasjonen, og det var fantastisk godt å få høre at de virkelig støtter meg, at de faktisk respekterer meg for det valget jeg har tatt. Svogeren min og jeg ble sittende oppe til klokken ble 4 til morgenen. Han har tatt på seg jobben med å trene meg. Jeg startet opp med egentrening hos fysioterapeuten min. For å kunne trene 30 dager, koster det meg 1500kr. Meldte jeg meg inn på treningsenteret de var på betaler jeg kun 250kr i måneden. Jeg har vært klar over det lenge, at prisen er så lav som den er. Jeg er dessverre litt treningsky. Jeg liker ikke å trene blandt mange mennesker og jeg liker ikke å trene alene på sånne senter. Dette er et senter du får eget nøkkelkort til. Det er egentrening, men du kan få satt sammen en treningsplan og du kan få personlig trener. Da vi satt å pratet om at jeg sikkert ville finne de samme apparatene på Sport 4 you, og selvfølgelig mange andre, enn det jeg har tilgang til hos fysioterapeuten min, ble registrering sendt. Jeg ble plutselig medlem! Svogeren min har planen klar sier han. Jeg tror jeg burde bekymre meg, men jeg gleder meg. Jeg trenger noen som kan pushe meg. En som setter forventinger, og som tvinger emg til å prøve litt ekstra. Jeg har nå gått ned 5 kilo, jeg mangler 3 til. Jeg vil prøve på mer enn det, men siden det har stått stille så lenge, vil jeg ikke forvente for mye. De neste ukene blir harde. Jeg skal virkelig få kjenne det på kroppen.

Jeg var med svigerinnen min idag, på min første treningstime på lange tider. 1,5 times trening. Jeg sjelver i beina enda, men guuuuu så godt!!! Jeg gleder meg til neste time!

6 kommentarer:

  1. Hei snuppa... synes skriften var litt vanskelig å lese... hehe men tror jeg fikk med meg det viktigste... du er flink , stå på videre... dette klarer du :D Jeg heier på deg :D

    SvarSlett
  2. Oops. Da skal jeg prøve å fikse litt på den skriften:)
    Tuusen takk, det hjelper mye å høre det. Spesielt siden jeg føler vekt og alt bare står bom stille. Ikke glem at jeg står på sidelinjen din med pom poms å heier deg frem :)

    SvarSlett
  3. Tror de fleste opplever at vekta kan stoppe opp litt før den går videre ned... og husk fra nå skal vekta di kun gå nedover :D
    Og om 14 dager gjør min det samme :D
    Together we can do this:D

    SvarSlett
  4. Ja, det er jo ikke så unormalt at den stopper opp under slanking. Det er bare det at det absolutt ikke passer nå! :p
    Jeg begynner å få panikk om at jeg ikke klarer de 3-4 siste kiloene iløpet av 3-4 uker. Får håpe hardtreningen tar seg av det :) Hehe. Nå SKAL den bare gå nedover :)

    Hva slags kur skal du gå på? Eller blir det kanskje en litt blandet? Har tenkt å kjøpe en eller annen form for pulver neste uke. Iallefall hvis vekta går sakte eller står stille.

    Vi to skal og vil klare alt :D

    SvarSlett
  5. Jeg kommer til å ha fokus på shaker og supper , men kommer nok til å ha knekkebrød e.l innimellom slik at det blir litt variasjon...
    6 uker er veldig lenge om jeg kun skal ha supper og shaker tror jeg... hehe :p

    SvarSlett
  6. Jeg har jo 2 måneder på knekkebrød. Jeg spiste bare knekkebrød før også, men nå er jeg dritt lei. Har enda 4 uker igjen :p Tenker på å ta noen shaker inni her en plass, for å se om vekta reagerer på det. Laget en veldig god suppe igår som jeg skal fortsette me, bre bytte ut kjøttproduktene :) 6 uker med samme kost hver eneste dag, blir fryktelig kjedelig :p

    SvarSlett