torsdag 19. juli 2012

Hjemmedag

Det ble ingen tur ut til mannens besteforeldre idag, vi tar heller turen imorgen. Ble så seint, og lillemor trengte en hvil. Var jo tross alt ute ganske lenge idag. Herjet fra oss, store og små. Ble derfor kyllingsalat på meg, og ciabatta og kylling i karrimajones på mann og barn. Jeg trengte ikke være redd for å måtte pakke med meg mat da nei :p

Imorgen er knekkisen med, for da reiser vi så tidlig, at det blir lunsj og nesten middag før vi er hjemme igjen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler litt at starten på uke 3 blir bedre enn de to forrige. Jeg tror jeg har lært av mine feil. Jeg skal ikke falle i den samme fellen en gang til. Jeg vet hvor svak jeg kan være, så jeg må passe godt på meg selv. Mannen har fått beskjed om å følge med, sånn at jeg ikke har kurset rett mot stupet. Så jo bare idag, da vi var å mata endene... Plutselig satt jeg der med sjokoladekjeksen i handa. Jeg tror underbevistheten spiller et lite puss på meg :p Den sjokoladekjeksen skal ikke tilbake i handa mi! Jeg har også lovet meg selv at jeg kan ha en dag der jeg koser meg. Nei, det betyr ikke at jeg skal spise alt jeg kommer over, men ikke telle kaloriene så iherdig. Kanksje spise middag med mannen min på lørdagskvelden, uten å telle og veie alt av mat. Det beyr ikke fri mengde med kalorier, det betyr at porsjonene skal være små, men jeg kommer til å nyte det som kommer på bordet. Er det biff og gratinerte poteter, så er det det til middag. Jeg bytter gjerne ut ris, pasta og potet med ekstra grønnsaker, men kanksje jeg faktisk skal spise det som er. Dette er kun hvis jeg gjør det jeg setter meg som mål. Det gjelder også treningen. Jeg må følge hele planen, for så å kunne "kose" meg.

Når jeg ser igjennom hva jeg skriver, tenker jeg emd meg selv. Det høres jo ut som du faktisk prøver å retterdiggjøre en sprekk... Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg skal ikke sprekke hver lørdag, men jeg vil kose meg uten å måtte telle alt og veie alt til middagen. Frokost, lunsj og kvelds blir jo det samme som ellers.

Jeg har "kost" meg nok for hele sommeren, nå er det hard jobbing, om det så må bli blod, svette og tårer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar