torsdag 8. november 2012

2 i 1

I morgen er det FORUT kafe i barnehagen til lillemor. Jeg sa ja til å bake kake, men jeg vridde hodet lenge før jeg fant ut hva jeg skulle ha. Det er så standard å komme med sjokolade kake, og enda mer vanlig er det å komme med en sjokolade-langpanne. Fant ut at jeg skulle bake en kake jeg serverte i bla snuppas 2 årsdag. Hun spiste som om hun aldri hadde fått kake før, så da tenkte jeg at jeg skulle lage den til i morgen. Den er saftig og smaker skikkelig sjokolade. Synd jeg ikke får spist noe av den selv :)

I lillemor sin 2 årsdag så kaken slik ut. Den var farlig god.


Denne gangen ble den ikke lik, og sjokoladenkremen ble litt lysere. Jeg har tydligvis kastet sprøyte posen min, så jeg måtte smøre kremen på. Grøss og gru :)

Det er to lag på denne, akkurat som den andre, men denne gangen er det 2 kaker i 1. Det er
sjokoladekakebunn, sjokoladesmørkrem, yoghurtkake og sjokoladesmørkrem over hele igjen. Det er hvite puter og sopp på toppen, bare for å ha noe godteri på den :p


Blir spennnde å se om den blir tatt godt nok i mot i morgen :) Nå er det natta, kaken står i kjøleskapet og dusjen og sengen venter på meg :)

4 kommentarer:

  1. Kan du ikke smake på den da?
    Jeg skal smake på kake når gutten min fyller 3 år neste helg :p
    Smaksprøver da vel og merke.. hehe ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den skal være til salgs i barnehagen. Jeg kan jo køpe meg et stykke, men jeg er ikke så veldig glad i kaker fra før av, og formen min er heller dårlig idag, så da frister det enda mindre :P hehe. Men, jeg smker på det jeg vil sånn ellers :)

      Slett
    2. Ahh.. den skulle selges ja..hehe.. ja da så :p
      Jeg gru gleder meg til neste helg jeg.. da skal jeg smake kake.. skal ha 2 feiringer for Nikolai... ett familie selskap og ett barneselskap :p

      Slett
  2. Vi kjøpte oss en stykke likevel, hihi. Mannen min og jeg lekte romantiske å delte et stykke :p
    Nesten så jeg vil si lykke til med kakesmaking, hehe :) Du får prøve deg frem med mini-mini-mini skje :p

    SvarSlett