søndag 25. november 2012

Fullstappa helg

Denne helgen kom fryktelig fort, og den forsvant enda kjappere! På torsdagen reiste vi til svigermor på kjøttkakemiddag. Herre, så mett jeg ble. Trodde jeg skulle eksplodere, men jeg ble ikke kvalm, heldigvis ;) Jeg klarte å holde meg litt i skinnet, hehe, men mett, det ble jeg så absolutt.

På fredagen var lillemor hjemme, hun klaget over at hun hadde så vondt i magen, noe hun har klaget på i en evighet. Skjønner ikke helt hva det er... Vi lurer på om det er noe hun ikke tåler, og som hun får i barnehagen. Når hun er hjemme klager hun ikke, men når hun kommer fra barnehagen er det noe av det første hun sier. I tilegg er hun på do 4-5 ganger på knappe 4 timer. Da snakker vi skikkelig på do altså. Noe må det jo være, så jeg lurer på om vi skal ta en tur til legen for allergitester. Likevel er jeg ganske sikker på at vi først må få oss en oversikt over hva hun spiser, og hva hun blir dårlig av. Er jo ikke værre enn å spørre hva de serverer i barnehagen, men jeg vet at det er brød, knekkebrød og vanlig pålegg, av og til varm mat til lunsj, og frukt i to tiden... Hun får i seg så og si det samme som hjemme. Det kan da ikke være normalt at hun går såååå ofte på do. Det tenker nå i allefall jeg :p

På fredags ettermiddag syklet lillemor og jeg på jærhagen for å gjøre noen få æren, og når vi kom hjem var bestefar og "bestemoren" på besøk hos oss. Mannen disket opp meg bær, vaniljekesam og revet sjokolade, i tillegg til bollene han hadde bakt. Flinke mannen min :) Ikke lenge etter kom herlige Helene en tur innom, med blandt annet varene jeg kjøpte på Norwex partyet hennes. Støvvott og ansiktskluter! Huden min er jo så teit at jeg ikke tåler vanlige kremer og såper, men dise klutene skal fjerne alt av sminke og vannfast sminke med bare klut og vann. Det funker faktisk! Jeg vant en kjøkkenklut også, som jeg ble veldig overrasket over, hehe. Hvordan kan ting bli skikkelig rent uten såpe, har jeg tenkt. MEN! Denne kjøkkenkluten fjernet alt jeg har prøvd å skrape bort før, den rengjorde alle flater, til og med ovnen som mannen hadde griset noe rart på, og kluten... den var like ren og pen som den var før jeg startet å vaske. Ble litt skravlings før hun måtte hjem, og igjen var svigerfar og kona hans :) Lillemor koste seg glugg ihjel :)

Da fredagskveld kom, tok jeg bussen til sandnes for å møte vakre Anita. Herlige fantastike menneske. Hun er til å spise opp! Men, jeg klarte å holde meg, hadde sikkert fått skikkelig dumping hadde jeg spist noe så søtt :p Vi var ikke hjemme hos meg før klokken nærmet seg 22.30, så det ble litt vin og ost og kjeks før vi la oss for natta.

Lørdagen var rolig, bare kos hjemme, mens mannen hadde reist ut tidlig om morgenen. Han kom hjem på ettermiddagen, men kun for å dusje før han reiste videre. Fotball, fotball, fotball.... Vi jentene reiste på butikken, handlet smågodt til apekatten og det vi trengte for hjemmelagd lasange.
Trollungen og "Nita" så polarekspressen og koste seg, mens jeg lagde middag. Nitusen skulle avgårde en liten tur, og mannen og jeg koste oss med litt smått og godt og en film :)

Vi damer sov til klokken ble alt for mye, mannen reiste ut igjen, jada, fotball vet dere! Frokosten ble inntatt, og om sider ble det tid for den sjarmerende herlighetens hjemtur. Snufs, snufs. Men man må jo nesten hjem til barna sine en eller annen gang ;)

Apekatten vår har vært en propell i hele dag. For i dag var det julebord! Da klokken ble 10 på 5, var det endelig tid for å få musefletter i håret, nisselua på hodet og nisse/julekjolen på kroppen. Fikk på seg finsko og kåpa og var dermed klar for å bli hentet av bestemor. Endelig skulle hun på julebord, og endelig skulle hun få hilse på nissen. Apekatten kommer ikke hjem før i morgen, for hun ville lalle hos bestemor.

Det blir ikke noen rolig kveld hjemme på denne søndagen egentlig. Kl 20 reiser jeg ut til godeste Helene for skravlings.

Herlighet for noen fantastiske mennesker jeg har rundt meg. Jeg har blitt mer obs på det nå, enn hva jeg var før tror jeg. Kanksje jeg lar meg selv få tenke litt mer sånn... Hodet mitt har forandret seg litt siden operasjonen. Jeg tror ikke alle syns jeg er teit eller stygg lenger, jeg føler meg ikke akkurat smart og pen heller, men jeg føler meg bedre, på alle måter. Tror det har hjulpet meg med å se på ting på en helt annen måte.  Jeg er omringet av fantastiske mennesker, overalt. And I love it <3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar