tirsdag 13. november 2012

Finnbiff/viltgryte

På søndag sto det viltgryte på menyen, men siden mannen skulle avgårde, ble den utsatt til idag. Istede for å lage den vanlige viltgryta mi, gjorde jeg en ny vri. Alt ble tilberedt i en gryte. Sånt liker jeg ;)

1 pk skavet reinsdyrkøtt
200g Champignon
1 Løk
1dl kjøttbuljong
2 ss mel
1 boks Fløte
Poteter
Gulrøtter
Noen skiver brunost

  1. Legg kjøttet til tining på bakepapir. Ha kjøttet i en bolle og strø melet over. Vend dette godt. Stek kjøttet i litt smør, i 2-3 omganger. Steker du alt kjøttet på en gang, koker det isteden. Når alt er stekt, legger du alt tilbake i panna.
  2. Grovhakk løken og del champignonen sliker du ønsker. Hell alt oppi panna og la dette bli gyllent.
  3. Tilsett buljongen og la dette småkoke i 10-15 minutter.
  4. Skrell poteter og kutt de i litt tynne skiver. Skrell gulrøttene og grovhakk disse.
  5. Hell fløten i gryta, la det bli litt varmt før du så putter oppi brunosten. La dette smelte litt før du har oppi de grovhakka gulrøttene og potetene. Rør litt rundt, tilsett salt og pepper og la det småkoke i 10-15 minutter.
Du kan også servere flatbrød og tyttebær til. 


1 kommentar:

  1. Hei! Du skrev en kommentar på bloggen min om at du hadde et wii balance board... Jeg finner ikke e-mail adressen din, så da skriver jeg her...

    Hvor mye tenkte du at du skulle ha for det? :)
    Svar meg gjerne i en kommentar på bloggen min så jeg finner den igjen! ;)

    SvarSlett