onsdag 7. november 2012

Never never give up! og oppskrift :)

Nettopp! Det er det jeg har å si i dag, hehe. Er det noe jeg har lært fra mine vonde år, så er det det at man ikke må gi opp. Stå på og gi alt man har, helt til slutt!

Kjære, søte, fantastiske, gode Linn Katrine lager mye flott, blandt annet et armbånd jeg falt helt for. Et par av mine mottoer har alltid vært: What doesn't kill you, makes you stronger og never ever give up. Hva passer vel bedre da, når jeg ser at Linn Katrine har laget et armbånd med never never give up. Det henger fint på armen min idag. Der skal det henge skal jeg love dere! Er så fornøyd med det, og det passer så bra til meg, føler jeg iallefall selv. Litt mer meningsfylt enn et vanlig armbånd.



________________________________________________________


I går lagde jeg kyllingboller i karrisaus. Jeg er fremdeles usikker på hva slags krydder som går greit for meg, så jeg prøver meg stadig frem. Denne er jo ikke akkurat sterk, men god var den :)

Kyllingboller i karrisaus

Fullkorns ris
1 Løk
2 Tomater
2 Hvitløk fedd
1 ss hvetemel
2,5 dl hønsebuljong
1 ts karripulver
Kyllingkjøttdeig


  1. Kok ris som anvist på pakken
  2. Finhakk hvitløk, løk og grovhakk tomatene.
  3. Bland kyllingkjøttdeigen med vann og hvetemel og halvparten av den finhakkede hvitløken. Bland dette godt, og lag små kjøttboller ut av det.
  4. Stek bollene gjennomstekte på svak varme.
  5. Tilsett den finhakkede løken, karri og resten av hvitløken i panna med bollene.
  6. Tilsett buljongvannet og la det koke litt inn.
  7. Rett før servering tilsetter du tomatene.



2 kommentarer:

  1. Godt du likte armbåndet :)
    Du er så flink til å lage mat... skulle ønske jeg også var god på kjøkkenet..hehe.. men får bare øve meg tenker jeg :p

    SvarSlett
  2. Tusen takk, snuppa :) Øvelse gjør mester, så det å lage mat får du så fint til atte :)

    SvarSlett