lørdag 3. november 2012

Ostefylte kyllingbryst med couscous og paprika

I dag prøvde jeg en ny rett, igjen ;) Jeg har laget middagsplan for de neste 12 dagene mine og nesten alt er retter jeg aldri har spist eller prøvd før. Syns det er veldig morro med denne ordningen vår. Når min kjære lager middag er det også som regel noe nytt og uprøvd, så jeg får jo smake på mange nye retter :) 
Vi syns igrunnen denne var god, så da havner den ut her. Den skal egentlig serveres med couscous, men vi hadde ris og tynne kyllingfileter. Rett og slett fordi butikken var tomme for vanlig kyllingfilet, og jeg gadd ikke styre med frosne kyllingbryst.


Ostefylte kyllingbryst med couscous og paprika

Fylte kyllingfileter:
2 kylling bryst fileter
1/5 rød paprika
40 g original krydder kremost
1/5 ts salt
1/5 ts pepper
2 skiver parmaskinke, eller annen spekeskinke

Paprikasaus:
2 dl fløte
1 ts hvetemel
1 hønsebuljong
1 hvitløksbåt, finhakket
Resten av kremostpakken
2 ss finhakket gressløk

Fremgangsmåte:
1. Skjær et snitt i filetene og fordel krydderosten og hakket paprika i lommen.
Ha salt og pepper på filetene.
Surr en skinkeskive rundt. Kan festes med en smakløs tre-tannpirker.
Stekes i ovnen på ca 200 grader i 20-30 minutter.

2. Visp sammen fløte og mel i en gryte.
Del buljongen i små biter å ha de i fløten.
Tilsett finhakket hvitløk og krydderosten.
La sausen trekke noen minutter mens du rører.
Ha i gressløk rett før servering.

3. Lag couscous som anvist på pakken.
Bland inn paprika.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar